Datatankning pågår



Virusdramat i min dator fortsätter. Jag lyssnade på min sambos råd och har bestämt mig för att formatera om hårddisken. Att försöka ta bort viruset med hjälp av diverse metoder och program som rekomenderas på Internet gick inte så bra. Spywareprogrammet som slagit klorna i min dator verkar vara alltför kraftfullt för att kunna övervinnas.

Lyckligtvis så kommer jag i alla fall åt de bilder jag sparat på datorn så dessa håller jag nu på att tanka över till en extern hårddisk. 90 GB har hittills tankat över. Därefter dags för formatering.

Bilden ovan,
på den externa hårddisken, har jag tagit med iPhone-appen Pro HDR samt lagt på filtret Retro i appen BeFunkyPro.


#1 - Micke

Såna där virus är inte kul...svårt att få bort...fick nåt härom året som jag efter mycket möda och massa svordomar lyckades ta bort....!



Ja du...ett sånt där externt är verkligen en bra grej...fast man bör nog föra över regelbundet dit för backup...man vet aldrig när burken ger upp sitt sista rasslande. ;)



Ha de gött!

#2 - Beate

Det är nog solen som skiner på dig från din externa hårdisk. Lycka till nu med ditt krävande överföringsjobb. Suckar med dig!

#3 - Selma

Man kan bli matt för mindre.

#4 - Zarah

Så tråkigt med virus, men tur du har en klok sambo...