Testing testing


Det här med att göra hemvideofilmer kan vara lite klurigt. Det finns ett antal videoredigeringsprogram att välja bland och ytterligare ett gäng videoformat att spara sina filmer i. De flesta redigeringsprogrammet kostar pengar och jag ha ännu inte hittat något riktigt bra som är gratis. För ett tag sedan hittade jag ett program på nätet som visserligen inte var gratis, men i alla fall hyfsat billigt. Jag har för mig jag betalade ett par hundralappar.

VideoPad heter det och här ovan har jag lagt upp en liten film jag redigerat i det programmet. Själva filmen har jag filmat när jag eldar mjölkförpackningar i öppenspisen. I VideoPad har jag lagt på en ljudfil, jag hittade på nätet, för att skapa lite extra dramatik. 


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Glenn B

Imponerande film den där Filbrand 1. Väntar med spänning på filmen Fildelning 2 när P-A klyver en liter fil på huggkubben ;).

#2 - KajsaLisa

Har undvikit det där eftersom jag måste köpa extra utrymme på WPs server. Inte för att jag är snål, jag är bara nojig för vad som skulle hända med bloggen om jag missade en räkning. Har nu cirka 65 % kvar att kladda på.

#3 - Beate

Filmen är ju skitbra!!! Ljudfilen vet jag inte om jag gillar i sammanhanget, men som exempel på vad man kan göra är din snutt perfekt!

#4 - Beate

Filmen är ju skitbra!!! Ljudfilen vet jag inte om jag gillar i sammanhanget, men som exempel på vad man kan göra med Videopad är din snutt perfekt!