Ingen gejser i kastrullen



Igår köpte jag en förpackning Boil-in-bagris. Tanken var att överraska sambon med ris och Korv Stroganoff - samt en het gejserfontän. Jag såg nämligen fram emot att en kraftig ångeruption skulle uppstå i kastrullen (presic som det gör i TV-reklamen för Boil-in-bagris). Men ingen hetvattenkaskad gav sig till känna, bara ett ordinärt puttrande som det brukar göra när man kokar ris. Nu känner jag att jag är på väg att bli lite upprörd över Uncle Bens falska marknadföring.

Fast Korv Stroganoffen smakade bra ändå.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Annelie Esséus

Och det är väl inte första gången DET händer eller hur? Men gott blev det väl i alla fall? ;)

#2 - Marina

Skulle tro att det är ungefär lika sant som alla rengöringsmedel där man enligt reklamed bara kan spruta på och torka av och sen är allt skinande blankt...

#3 - Beate

Du kokade nog riset i för låg temperatur;-)

#4 - Zarah

Bra att smaken var fin, det är kanske det viktigaste, trots utebliven kaskad...

#5 - Lennart

Då jag var till Island och tittade på gejsrar så sprutade det mäktigt. Men jag hade inget ris med mig.

#6 - Micke

Ja fan....har inte hittat fram till den delen av rishyllan ännu...ska kolla i dagarna ;)