Jag har upptäckt en magisk linje



Jag fick en ny eltandborste av sambon i julklapp. Batteriet i min gamla eltandborste var slut och sambon tyckte därför att jag behövde en ny. Ett bra initiativ av sambon, tycker jag. Av en slump upptäckte jag att jag faktiskt bloggat om min numera kasserade eltandborste. Det gjorde jag för två och ett halvt år sedan, vilket innebär att tandborsten varit slö ganska länge. På tiden alltså att jag fick en ny.

Min nya eltandborste har jag placerat intill den gamla på mitt nattduksbord. Härom kvällen när jag skulle borsta tänderna iakttog jag de båda tandborstarna snett uppifrån.

Det var då jag såg den. Linjen.

Häromsistens såg jag ett avsnitt av den engelska serien Morden i Midsomer som handlade om en sekt med druider. Dessa druider strävade efter att hitta linjer mellan olika kyrkor i sin hembygd, linjer som pekade på en magisk punkt.

Frågan är vilken magisk punkt som linjen mellan mina eltandborstar pekar på. Den gåtan vill jag ha svar på.

Kanske startar jag en hemlig sekt när jag hittat svaret. Tandborstdruiderna.



Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

Feng Shui på hög nivå skulle jag säga;-) Eltandborstar vid nattduksbordet - hrrrrmmmmm, våra finns i badrummet;-)

#2 - KajsaLisa

Jag har svaret, om du flyttar lite på väckarklockan så hittar du den magiska punkten. Snoozeknappen är en gudomlig uppfinning.

#3 - Selma

Det där var en fråga att vrida och vända ett tag på.

#4 - Micke

haha...ja jäddrar....jag är med.......har altid velat vara en druid ;)



Ha de bäst!

#5 - My

En fundering.... Varför finns den "gamla" kvar?! ;-P