Full fart på jobbet



På denna blogg har inte skrivits ett blogginlägg på flera dagar. Varför? Är jag sjuk, eller kanske till och med död?

Nejdå. Det är helt enkelt bara så att jag har mycket att göra på jobbet, och då får de sociala medierna stå tillbaka ett slag.

Under veckan har jag bland annat varit på ett par dagars jobbrelaterat besök i Göteborg. På planet hem rann plötsligt inspirationen till och jag kom på inledningen till några av de artiklar jag ska skriva till vår personaltidning. Det enda som fanns till hands att skriva på var spypåsen i stolsfickan framför, men när jag skrivit några rader insåg jag att påsen faktiskt inte var tom. Innehållet var dessutom av sådan konsistens att jag inte ville veta vad det var så jag rev bort den lilla bit jag skrivit på.

Lyckligtvis serverades fika just då så jag kunde fortsätta skriva på servetten. Tillbaka på jobbet var det bara att skriva av lapparna och slutföra artiklarna.

Nu ska jag fortsätta läsa korrektur. Imorgon går vi till tryck.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Beate

:-) Javisst ja. Du och jag har ju nästan samma jobb - världens bästa enligt mig:-))

#2 - Micke

Å fy....en "fylld" spypåse?

Urk...!



Göteborg?

Fin stad detta här ;)



#3 - Selma

Urkas burkas!!!

#4 - KajsaLisa

Servetter är nästan omöjliga att skriva på, sen spypåsen, usch vilken upplevelse.

#5 - ♥ Sojkas framtid ♥

Nä hahaha fan vad äckligt haha.

#6 - Kerstin

Usch, städas inte sådant bort mellan turerna?

Är lite trög själv med bloggandet just nu, men det kanske repar sig!

Ha en fin dag!

#7 - Lennart

Det brukar ploppa upp en del inspiration och blogginlägg i min hjärna då jag är ute och går eller kör, men när jag sen sitter vid en dator så har det försvunnit.