Fototriss: Kärlek & romantik


Veckanst tema hos Fototriss är Kärlek & romantik. Hur tolkar man då ett sådant tema? Kärlek är ett naturligt inslag i mitt liv, men däremot triggar inte ordet romantik igång någon reflex hos mig. Romantik känns som ett väldigt kvinnligt ord så jag konsulterar tillgänglig expertkunskap och frågar sambon. "Hur illustrerar man kärlek och romantik på bild?"

Svaret kom blixtsnabbt: "Det ska vara hjärtan och rosor."


Då så. Hjärtan och rosor ska det vara. På översta bilden en ros (visserligen artificell men fin ändå) som sambon placerat i en vas här hemma, och ovan ett dekorationshjärta som sambon håller i sina händer. Kärlek och romantik.


Men som tredje bild kan jag inte låta bli att visa en bild som jag tidigare publicerat här på bloggen (dock inte i samband med Fototriss). Den bilden tog jag en gång när det var Alla hjärtans dag och jag friade till min sambo. Vad hon svarade på det går att läsa om här. Hjärtat på bilden har jag gjort av pellets. Är inte det romantiskt, så säg?

Denna veckas Fototriss är även en tävling med chans att vinna priser hos Coolstuff.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Eva

Visst går tankarna till hjärtan och rosor med ett sådant tema :-) Och du har illustrerat det på ett mycket bra sätt!

#2 - Hanna

Fin tolkning du fick ihop. Extra fint med pellets, där fick du till både ett hjärta och värme.

#3 - Barnens Hjältar

Tjusigt trissat!

#4 - Lotta

Vilken fin tolkning, gillar ditt pelletshjärta!

/Lotta

#5 - Ingalill

Pelletshjärtat så romantiskt :)

#6 - Charlotte/Kreativamamman

Ha ha, det var kreativt! Speciellt pelletsen!!

#7 - Tinezza

Pelletsen var fin ;)

#8 - Linnea

Du e rolig du! Utifrån din manliga romantik så är väl ett pelletshjärta helt fantastiskt! När du sen fått varmt i kåken då kan ju du sambon mysa.

#9 - Selma

Att ha värme i huset kan vara nog så romantiskt.

#10 - Karoleen

Kul tolkning =) Härliga bilder =) Fin triss =)

#11 - Beate

Pelletshjärtat minns jag. Tyckte om det då och nu! Romantiskt vet jag inte om det är, men himla kretativ iaf:-)

#12 - Kerstin

Hihi....Pelletshjärta.......Det var verkligen ett annorlunda frieri.

#13 - KajsaLisa

Tycker inte det är fel att visa repriser, det viktiga är ju iden bakom. Men rosen och skuggan är nog min favvo. Snygg triss.

#14 - Emelie

Riktigt fin triss =)

#15 - Janne

Pellets är kärlek, åtminstone i dessa kalla tider.

#16 - Misswhatsit

Vackert presenterad triss! Rosen på bild ett blir favoriten:

Ha en bra dag!

#17 - Hedwig

Pelletshjärta - hihi. Så påhittigt och annorlunda att hon kunde väl bara svara ja. Har inte kollat nämligen.

#18 - Halloj världen! /Inger

Fin triss. Kul med hjärta av pellets!

#19 - mammakero

Fina bilder, gillar den sista extra! Kärleksfull och värmande i ett!

#20 - Anitas Blogg - Malta

Kvinnlig expertkunskap, ja det blev ju riktigt bra. Undrar hur det hade blivit om du funderat ut det där med romantik själv ;-) Pelletshjärta, vem skulle inte smälta för det ? Kreativt och kul bidrag tycker jag.

#21 - Anneli - A'la Foto

Härligt tolkat och måste säga att hjärtat av pellets har du verkligen fått till fint!



Ha en skön vecka!

#22 - Raven

Pellets var ju en rolig idé! Härliga bilder

#23 - judotter

Visst är det romantiskt. O kärleken blomstrar hoppas jag!!

#24 - mimmione

sv, en bröllopsresa till Paris då måhända, fin triss

#25 - Another Blågg

Vilket romantiskt frieri, inte många skulle komma på tanken att fria med ett pelletshjärta, så visst är du romantisk!

Ros bilden är annars favvon :D



//Anki



#26 - Lotta

Klart att man ska ha hjärtan med i en triss om romantik och kärlek...även om det inte finns ett enda hjärta i min triss....Fina bilder!

#27 - Oliver

Frieriet med pelletshjärtat gick rakt in genom rutan. Fina bilder i övrigt också och funderingen kring begreppet romantik kan jag instämma i.

#28 - Erik Semlan

Hi hi, pellets formade som ett hjärta gillar jag.

Speciellt nu, när vinterkylan är så bister. :-)

Snygg triss.

Väljer tredje fotot i din triss, kul.

#29 - Pialotta

Riktigt romantiskt fick du ju till det här.. Gillar alla, men din trea fångar mig mest ;) Ha de gott...

#30 - Jenny

Bra triss, fina bilder!

#31 - Zarah

Ajaj, det där är ju strax TVÅ ÅR sedan du skrev att det kanske skulle hända något under året... Å andra sidan var jag sambo, utan förlovning, under 21 år och det gick alldeles utmärkt bra. Men så slutade det som det gjorde... men det hade det gjort oavsett hur många ringar och löften vi än hade givit varandra!