Miss Li och Olle gjorde bästa duetten

Några spontana synpunkter efter att jag sett det sista avsnittet av Så mycket bättre, det avsnittet med bara duetter:
 
Bäst ikväll var Miss Li och Olle Ljungström i Olles låt Som man bäddar samt Miss Li och Magnus Uggla i Miss Lis My Heart Goes Boom. Jag är själv lite överraskad över att jag tycker så. Varken Uggla eller Ljungström tillhör ju mina favoriter men... man ska ju aldrig ta något för givet. Att Miss Li är med på båda låtarna är dock mindre överraskande. Hon håller hög klass som artist.
 
Darin och Sylvia Vrethammars duett i Strangers in the night lät också bra. Darin är en oerhört duktig sångare och jag tycker han och Miss Li stod för de bästa musikaliska insatserna under årets upplaga av Så mycket bättre.
 
Samtliga låtar från Så mycket bättre finns både på CD och på Spotify (samt på ytterligare några onlinetjänster), men fråga är om det även gäller duetterna. Tidigare säsonger har det inte varit så. Jag skulle gärna vilja ha möjlighet att lägga in Miss Lis och Olles Som man bäddar i min Spotifylista.
 
Tråkigast med Så mycket bättre är alla reklampauserna. Programmet trasas ju formligen sönder av alla reklamavbrott vilket jag tycker är oerhört störande. Lika störande är den töntiga lottodragningen som inleder varje program.
 
Nu återstår frågan vilka artister som kommer att medverka i nästa års Så mycket bättre. Törs man hoppas på att Freddie Wadling blir en av dem?
 
 
Aftonbladet:
 
Expressen: