Min taktik när vintern kommer

 
Å ja ba.
 
Vaknade i morse klockan åtta och tittade ut genom sovrumsfönstret. Vad såg jag? Snö! Fruktansvärd mycket! Jag gick ut i köket och tittade ut genom köksfönstret och fann att det var lika mycket snö på den sidan om huset.
 
Vad gör man en sådan gång? Jo man hämtar kameran, går ut och tar en bild ("ska du verkligen gå ut i bara kallingarna?", sa sambon) och går sedan in och lägger sig igen. Resultatet blev bilden ovan.
 
Förhoppningsvis har snön smält bort när jag kliver upp klockan 12 igen.
 
Aftonbladet:
 
DN:
 
Läs även andra bloggares åsikter om snökaos, vinter, snö, Timrå, Sundsvall
#1 - Per-Anders

Nu är klockan 11 och jag kan avslöja att det är ännu mes snö ute. Fan...

Svar: Shit happens...
Per-Anders

#2 - Lennart

Se där, en massa snö. Vilken härligt fin vinter du har fått.

Svar: Den är fin att titta på, men ack så kall.
Per-Anders

#3 - Selma

Men det hade den inte va?

Svar: Den är, efter en vecka, fortfarande kvar.
Per-Anders

#4 - Marina

Jag tycker det är väldigt vackert! (fast det är väl lätt att säga när jag sitter här i värmen...)

Svar: Antagligen.
Per-Anders

#5 - Mia

Vackert, men så himla opraktiskt! Jag vill inte ha vinter... jag vill ha vår!

Svar: Jag håller med!
Per-Anders

#6 - Micke

Fint...ser fram emot samma bilder härifrån stan i det snaraste...haha..!

Ha de bäst.

Svar: Ha ha!
Per-Anders

#7 - Beate

Ungefär så där ser det ut hos oss också - med 12 minusgrader på köpet. Jag har lite längre ner från andra våningen till parkeringsplatsen så jag avstår fotografering;-)

Svar: Ok.
Per-Anders

#8 - KajsaLisa

Herregud, du har ju ännu mer vinter än vad jag har, är det möjligt ?

Svar: Ja.
Per-Anders