Ibland blundar jag bakom ratten

Rusningstid och stillastående bilkö genom Sundsvall. Ingen idé att stressa. Istället kan man ägna sig åt återhämtning och eftertanke när man sitter där bakom ratten och väntar.
 
Kanske även lyssna på lite musik i bilstereon. Förr (fram till för typ två år sedan) brukade jag bränna egna CD-skivor med mina favoritlåtar på som jag sedan lyssnade på i bilen. Idag känns det bara omständigt. Numera pluggar jag istället in mobilen i bilstereon och lyssnar på Spotify. Jag blundar och lutar mig tillbaka och njuter av Christmas med Freddie Wadling och Anna Ternheim.
 
Bilden ovan: Om man hamnar i en stillastående bilkö kan man också roa sig med att fotografera bilarna framför.
 
 
Aftonbladet:
 
Läs även andra bloggares åsikter om bilkö, rusningstrafik, eftetanke, kvalitetstid, återhämtning, musik, Spotify
#1 - Mia

Ja, det är förstås OK att blunda bakom ratten, bara du inte gör det när du kör...

Musik är avstressande och avslappnande = njutning...

Svar: Jag passar på att blunda när bilen står stilla stilla.
Per-Anders

#2 - Anonym

Å jag som trodde att stillastående köar bara fanns i nollåtta;-)
Visst kan man chilla bakom ratten, inga problem;-)
Å irl bloging är ju helt rätt i tiden!

Svar: irl bloging..?
Per-Anders

#3 - Anonym

Det var jag som kommenterade. Sitter avstressad på t-banan i rusningstid och bloggar.
Beate

Svar: Låter härligt.
Per-Anders

#4 - Veiken

Så klokt - men det beror på vart man ska. Är det bråttom så är det inte lätt att vara cool....

Svar: Det är sant.
Per-Anders

#5 - Annelie Esséus

Hahahahahaha, jag trodde också att det var ett 08-fenomen det där med stillastående köer!
Men det är en bra taktik, cool kille i kö är bättre än hetsig stresshane!

Svar: För det mesta har jag inte bråttom. Bara ibland.
Per-Anders

#6 - KajsaLisa

Kul ide, men gör man det nere hos mig så måste man tyvärr ha ett extra stort minneskort. Ibland undrar man om det är en bilkö eller om man ställt sig på en parkeringsplats av misstag :)

Svar: Jo, det kan vara rejäla bilköer i Stockholm.
Per-Anders