I kamp mot naturens krafter

 
Om vintern hade en fanclub så skulle jag nog inte vara med i den. Jag gillar inte kylan, de ökade uppvärmningskostnaderna samt det faktum att man måste klä på sig en massa extra kläder när man går ut.
 
Fast det finns ändå en liten charm med vintern: bilkörningen. Jag tycker faktiskt det är lite kul att köra bil i snöstorm. Att få sätta sig bakom ratten, spänna fast bilbältet och ge sig i kast med naturens krafter är stimulerande. Förutsatt att man äger en Volvo, förståss.
 
Fordonet på bilden ovan är också en Volvo, fast av traktormodell. Bilden tog jag härom dagen på vägen utanför vårt hus. Bilden har också fått lite HDR-boost med apparna Simply HDR och Snapseed.
 
Aftonbladet:
 
DN:
 
SVD:
 
Läs även andra bloggares åsikter om Vinter, snöstorm, snökaos, HDR, Sundsvall, Timrå, snö, snöröjning
#1 - Beate

Välkommen till 08-livet just nu. Japp, bilden kunde ha tagits förra ondagen i huvudstaden - fast utan hjullastare då. Ingen plogning förrän dagen efter om man säger så.
Älskar också att köra bil i sådana förhållanden. Själv har jag en Peugeot 206 med vinterdäck utan dubbar. Funkar finfint. Det behövs ingen Volvo i 08 - uppenbarligen ;-)

Svar: Själv föredrar jag vinterdäck med dubbar.
Per-Anders

#2 - Catta

Håller med dig att vintern kan ha sin charm vissa dagar, som när solen skiner och det dalar fina Walt Disneyflingor sakta ner från skyn.

Själv far jag fram på min svarta fina cykel i ur o skur :)

Svar: Det bästa med snön är att den är snygg dekoration under julen.
Per-Anders

#3 - Catta

Håller med dig att vintern kan ha sin charm vissa dagar, som när solen skiner och det dalar fina Walt Disneyflingor sakta ner från skyn.

Själv far jag fram på min svarta fina cykel i ur o skur :)

Svar: :)
Per-Anders

#4 - Anonym

Håller med dig att vintern kan ha sin charm vissa dagar, som när solen skiner och det dalar fina Walt Disneyflingor sakta ner från skyn.

Själv far jag fram på min svarta fina cykel i ur o skur :)

Svar: :)
Per-Anders

#5 - Catta

Hahaha..Vad hände nu då? Meningen var en kommentar :)

Svar: Och så blev det fyra...
Per-Anders

#6 - AnnaKK

Här har det snöat en decimeter igårkväll och inatt, så om en stund kan det kanske bli lite spännande att se om jag lyckas ta både mej och bilen uppför backe med kurva. Plogat - vad är det, lixom!?! ;-) Men det ska nog gå bra - gränsen för vad som funkar brukar gå vid ett par decimter modd, alternativt total blankisgata... Och givetvis kör jag en Volvo! :-D

Svar: En Volvo är helt rätt på vintern.
Per-Anders

#7 - Snejky

Vintern är en fin årstid...Om....det är en klar, solig dag...Annars är det mycket problem, speciellt då i trafiken när det kommer mycket snö på en gång...
Samma visa varje år..........

Svar: Precis. Vintern har en tendens att åtekomma varje år.
Per-Anders

#8 - Mia

Tja, jag gillar inte att köra bil i full snöstorm, svårt att se var på väg man ligger då - ibland! Det är inte alls kul. Inte heller om man ska köra långt...

Jag reste hem från Norge i lördags i finfint vinterväder. Soligt, litet snösträngar på vägbanan här och var, för övrigt bra väglag för en liten golf med nya vinterdäck. ;-)

Svar: Bra med nya vinterdäck.
Per-Anders