OS i semesteravslut har börjat

 
Egentligen borde jag ha haft en plats i den svenska OS-truppen. De utmaningar jag står inför är i princip lika svåra som att simma snabbt, hoppa högt eller boxas hårt.
 
Idag har jag nämligen avverkat den första arbetsdagen efter fyra veckors semester. Det gick hyfsat bra. Men jag inser att de olika grenarna i semesteravsluts-OS blir väldigt tuffa utmaningar.

Första utmaningen: Att över huvud taget ta sig upp ur sängen på mornarna. Under semestern har jag sovit till klockan 12 i stort sett varenda dag. Nu måste jag istället kliva upp klockan 7, vilket känns oerhört brutalt. Lyckligtvis har jag ett antal flextimmar på jobbet att ta ut så taktiken är att jag får ta det här stegvis. Imorse snoosade jag till halv åtta. Siktar på klockan 7,15 i morn bitti.

Andra utmaningen: Börja använda långbyxor igen. När jag har semester har jag alltid trekvartsbyxor på mig. Varje dag. Oavsett väder. Semester är trekvartsbyxor för mig. Idag var den första dagen på fyra veckor som jag hade långbyxor på mig. Det kändes definitivt fel.  

Tredje utmaningen: Återskapa semesterkänslan efter klockan 16 på dagarna, vilket är ett bra sätt att göra övergången från semester till arbete så mjuk som möjligt. Egentligen är det inte så svårt. Det är bara att ta på sig trekvartsbyxorna igen. Ikväll fick låtsassemesterkänslan en extra kick eftersom vi var bjudna till grannarna (som fortfarande har semester) på kräftskiva.
 
Förhoppningsvis har jag medaljchans i åtminstone en av grenarna i semesteravsluts-OS.
 
 
Aftonbladet:
#1 - annelie esséus

Sovit till klockan 12???? Vilken lycka!
Och trekvartsbyxor är väl okey, så länge du inte har tubsockor också........;)
Och jag håller såklart tummarna för en medaljplats åt dig!

Svar: Nej, jag har inte tubsockor. Jag brukar vanligtvis inte hänga upp mig så mycket på kläder men strumpor och lågskor till kortbyxor - det ser hiskeligt fult ut.
Per-Anders

#2 - Annelie

Har kollat indexlänkarna, tydligen måste man skriva in ordet i sökrutan för att det ska fungera, ska kolla upp detta. Tack för påpekandet!

Svar: Alltid spännande att utforska ny teknik.
Per-Anders

#3 - Micke

Har själv känt mig oerhört trött denna första veckan efter semestern...brukar inte vara det...men det går väl över...hoppas jag ;)


Svar: Man har ju alltid en ny sommar nästa år att se fram emot.
Per-Anders