Nyplockade hallon

 
Det är mycket snack om bärplockning nu. Än plockas det blåbär här och än hjortron där. Själv tycker jag att bärplockning är bland det tråkigaste som finns. Det känns som en evighetssysselsättning utan slut som man bara får ont i ryggen av.
 
Däremot tycker jag det är gott att äta bär som andra har plockat. Idag på eftermiddagen hälsade vi på några vänner som bjöd på glass med nyplockade hallon och blåbär. Det var jättegott. Innan hallonen serverades så passade jag på att ta en bild ner i bunken där de låg. Bilden blev hyfsat bra trots att jag fotade med mobilen.
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om hallon, blåbär, bär, bärplockning
#1 - KaosJenny

Underbart gott med bär. Här har vi plockat mer förr om åren så vi har lite i frysen. Resten av behovet köper vi nog. Riktigt fin bild :-) Kram

Svar: Tack.
Per-Anders

#2 - Anonym

Håller med - färska nyplockade bär är såå gott, men ack så tråkiga att plocka!

Svar: Precis.
Per-Anders

#3 - Beate

Håller helt med dig om bärplockning! Att låta andra göra jobbet å så mumsa i sig bären är min melodi! Å dina hallon visar inte ens en enda mask;-)

Svar: De var helt maskfria.
Per-Anders

#4 - Selma

Bär är lika goda även om nån annan plockat dem.

Svar: Så är det.
Per-Anders