Laddar med norsk rap inför Konsertfesten i Sundsvall

 
"Kom å ta meg baby baki toyota´n til Magdi x2"
 
Rap på norska, kan det vara nåt? Tja, varför inte? Första gången jag hörde den norska rapduon Karpe Diem (det var i måndags) så smålog jag men när jag hörde deras låt Toyota`n till Magdi för tredje gången (spelas jättemycket i norsk radio) så insåg jag att jag faktiskt gillar låten. Karpe Diem kör en tuff funkig rap som tillsammans med de norska texterna låter riktigt häftigt. På videoklippet ovan kan man se en liveversion av Toyota`n till Magdi.
 
För övrigt laddar jag just nu för fullt inför helgens Konsertfest i Sundsvall. Det blir massor av musik under dagarna två och bland artisterna kan nämnas gruppen Kent, Tomas Ledin och Melissa Horn. Men det är på fredag kväll klockan 23,30 som Konsertfestens absoluta höjdarartist gör entré. Då kliver självaste Bryan Adams upp på scenen och jag förväntar mig ett rejält rockös med mycket klös i gitarrerna.
 
Mina tidigare blogginlägg om Sundsvalls Konsertfest:
 
 
ST:
 
#1 - Beate

Perfekt uppladdning ju! Å Bryan Adam är jag rejält avis på - ja alltså inte på honom utan på dig som får lyssna på honom. Hoppas att ni har strålande solsken och värme som inramning!

Svar: Bryan var gym igår.
Per-Anders

#2 - Lotta

Härligt! Jag var bara tvungen att kolla upp rapparna och de hade ju en hel del bra låtar. Hoppas ni får en trevlig helg laddad med mycket rockös :-)

Svar: Ja, de är coola.
Per-Anders

#3 - Micke

Kent och ledin är ju inte fel om man säger så...riktigt smaskens :)

Ha så kul.

Svar: Fast Bryan Adams är bäst!
Per-Anders