Troligen något som går

Idag är jag sjuk och ligger till sängs. Jag har ont i både huvudet och i övriga kroppen men lyckligtvis har jag inte feber. Jag vet inte riktigt vad det kan vara för fel men eftersom jag hört talas om fler som haft liknande symptom så skulle tro att det är något som går. Det brukar ju heta så när man känner sig hängig och måste vara hemma från jobbet. "Det är något som går".

Kanske light-influensa eller nåt.

Det var väldigt länge sedan jag senast var hemma från jobbet på grund av sjukdom. Minns inte riktigt när det var. Men jag måste faktiskt erkänna att det är lite mysigt att ligga i sängen och vara sjuk. Alltså, lagom sjuk. Inte för mycket. Att ligga nerbäddad i sängen under dagtid tycker jag känns lyxigt.

Bilden ovan: Trots vårt hushålls rikliga arsenal av febertermometrar har jag ändå inte tagit febern. Jag nöjde mig med sambons besked, sedan hon känt mig på pannan: "Jag tror inte du har feber".

 

 

#1 - Beate

Ja du har ju iaf ett arsenal av febertermotrar hemma. Vi har en likadan som du har - den yttersta höger alltså.

Japp, det är nå't som går - eller rättare sagt gick i Stockholm för några veckor sedan och det var många som drabbades, bland annat maken.

Så krya på dig Per-Anders, lagom mycket och långsamt för att du kan "njuta" lite till;-)



PS. Nej jag är inte aktiv fotbollsspelare längre. Jag slutade som målvakt vid 44 (efter en knäoperation) - precis som Dino Zoff, jag menar åldern alltså. Han hade inga krånglande menikser som jag vet;-) DS

#2 - AnnaKK

Först tänkte jag skriva "krya på dej", men sen lät det ju som att du har det riktigt BRA där du ligger - så det kanske inte vore så illa trots allt, om sjukan pågår iallafall en eller två dagar till!? :-D



Ang brusiga foton: Det finns nån brusreducering man kan köra i PS Elements (ett slags filter, tror jag) men jag har aldrig riktigt lärt mej använda det. Men jag tror alla såna program har en tendens till att liksom "smeta ut" så det man vinner i mindre brus genast förloras i minskad skärpa/detaljrikedom? Personligen tycker jag korniga svartvita bilder har sin charm, så därför konverterar jag ganska ofta foton med fult färgbrus till just svartvitt. Och för att det är så enkelt och går så fort också att göra så, förstås! :-)



Och nu säger jag det iallafall:



KRYA PÅ DEJ!!! :-)

#3 - Marina

Det brukar bara vara mysigt någon enda dag, så efter det värsta myset lagt sig får du krya på dig!

#4 - Åsa

Tror inte att jag skulle prova febern om jag var tvungen att använda dem där termometrarna heller. Jag har gått över till örontermometer, snabbt och skonsamt. =)

#5 - Kerstin

Helt rätt att stanna i sängen om Du känner Dig "risig", ju fortare blir Du pigg!

Krya på Dig!

#6 - zoega59

Tempen är något som jag aldrig tar.

Är man sjuk så mår man som man förtjänar.

Men det kan vara skönt att inta ryggläge en dag eller två, sen får jag spader

#7 - Lennart

Jag är kanske lite underlig men jag tolererar inte att vara eller bli sjuk. Tror det kan ha något att göra med mina tonårsår då jag hade giftstruma. Efter det känner jag något som att lite feber eller annat är inget. Jag kan känna mig lite risig någon morgon då klockan ringer men jag går alltid till jobbet. Det går över, eller det är inget speciellt tänker jag bara. På mina drygt 10 år på jobbet har jag varit sjuk i tre timmar. Jag var så väldigt varm och skakig en eftermiddag att jag inte orkade sitta upprätt i min stol på jobbet. Jag försökte men blev hemkörd/släpad av två arbetskamrater. Fast dagen efteråt var jag tillbaka igen, innan 8.00 precis som vanligt.

#8 - Zarah

Man ska lyssna på kroppens signaler, alltså när den signalerar. För den skull behöver man ju inte känna efter, för då finns det kanske signaler varje dag... Du verkar ha en god hälsa, det har jag också, och det är något att vara nöjd med.

#9 - Zarah

Krya på dig, glömde jag skriva, därför får du litet "etterpå"...

#10 - Micke

Har haft mycket sjukdom i min kropp de sista två åren...influensor...förkylningar "from hell"...magsjuka...men nu har det nog lugnat ner sig tror jag....fast jag har ju haft semester sen början av mars...inga människor som kan smitta ner mig med nåt...!

Men man lever ju på hoppet..! ;)



#11 - Micke

PS: Krya på dig förstås :)))

#12 - KajsaLisa

Brukar drabbas av något liknande, men det är nog ingen speciell influensa utan bara ens egen kropps reaktion på den. Dom andra på jobbet ligger hemma och har feber, medan jag själv är feberfri och bara så där smårisig att jag går dit i alla fall.

Krya på dig.