Släpp fram de dolda tecknen i din iPhone



Sticker emellan med en finess jag upptäckte på min iPhone för ett tag sedan. Om man håller nere vissa av bokstavstangenterna en sekund så får man alternativa varianter på bokstaven att välja på. Håll fingret på exempelvis E-tangenten och du kan välja bland ë, è, ę, é eller ê.

Håll fingret en sekund på U-tangenten och du kan välja bland ú, û, ū, ü eller ù.

Samma finess funkar även på iPad (se bilden ovan).

De som läser detta och redan kände till ovanstående finess får ha överseende med att jag stal 20 sekunder av era liv.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Stefan

Funkar på Andriod plattformer också. ;)

#2 - Beate

Det vissta jag inte. Har precis testat, men hur väljer man just bokstaven med accenten in i texten? Det lyckades jag då inte med.

#3 - Marina

Tack för tipset - det måste jag testa!