Fototriss: Text i bild


Veckans tema i fotoutmaningen Fototriss är Text i bild. Det handlar alltså om bilder där det förekommer texter och ord av olika slag. Bilden ovan har jag tagit på ett brunnslock och under det hittar man förmodligen vatten.


I min sambos bil hittade jag ovanstående ord på ett reglage som man kan manövrera sidobackspeglarna med.


I shoppingghettot Birsta, strax norr om Sundsvall, är det ganska lätt att fånga texter på bild. På bilden ovan ett koncentrat av ord från diverse olika butiker.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Hanna

Taget ur vardagen, som det ska vara :0)

#2 - Tinezza

Fråga mig inte varför men jag fastnar för enkelheten i mittenbilden.

#3 - Mariane

Skønne billeder, Per-Anders. Det er helt utroligt hvor meget tekst vi møder i vores hverdag .. Flot fotograferet !!!

#4 - Selma

Ofta tycker jag att det är lite inflation i alla dessa texter. Jag tror jag ska återkomma till det i ett eget inlägg.

#5 - Birgitte

Ja det er da godt vi kan læse, ellers var det ikke nemt :-)

#6 - mimmione

gillar den översta bilden skarpt,

#7 - llhertz

Klipp ur vardagen, härligt.

Tänk vilka blåkopior av varandra shoppinggetton överallt i landet är. Precis så ser det ut trax norr om småstaden också.

#8 - Ingalill

Gilar ditt brunnslock, gediget och bra inte den plast varianten jag hittade :)

#9 - Paul Crnic

Snygg triss, tack för din kommentar.

#10 - Britten

Härliga fina vardagsbilder med mycket text i bild! Bra trissat! Ha en bra söndag!

#11 - Stare Ström/Kråkvinklar

Jag gillar brunnslocket! Köpcentra är sig lika!

#12 - Beppan

Vattentexten på brunnslocket får min röst! Snyggt!!

#13 - Marja

Fina bilder och ett ovanligt vackert brunnslock!

#14 - KajsaLisa

Brunnslocket är min favorit, dom vi har hos mig är rätt tråkiga med ett stort A på.

#15 - anemonen

Bild ett är min favorit.Den är ett litet konstverk. Gillar den skarpt. Trevlig helg

#16 - Beate

Jag tar ettan, rakt av!!! Älskar ju brunnslock som du vet. När jag ditt trodde jag att jag skulle få titta på två till, i stället fick jag se två fina andra motiv.

#17 - Gärdsmygen

Brunnslocket gillar jag!

#18 - Anki-itte

Fina varierande texter. Jag tycker också att bild ett är som ett konstverk.

#19 - Kerstin

Ja tänk så mycket skriftlig information det finns runt omkring oss.

#20 - Linnéa

Skrattar alltid när jag kollar din triss, snyggt, gillade nog första bilden mest. Vatten!



Ha en fin Valborgsmässoafton!

#21 - Anni

Sista bilden är ett praktexempel på när informationsöverfyllnadsskyddet borde lösas ut. Nu är det ändå inte trafikskyltar, men nog är det för mycket - snacka om stressande tillvaro!



Och så är jag ju lite besviken på att det inte finns en spegel under spegelknappen, i stil med brunnslocket ...

#22 - Bitten

Mycket text finns mitt i vardagen. Fin triss!

#23 - aino

jisses ja, när jag ser den sista bilden från köpcnetrat är jag glad att jag bor på landet. denna skyltflora kan man ju bli mörkrädd av...

första bilden på brunnslocket blev min favorit

aino

#24 - SigridfraEnget

Fin triss! Skulla gärna ha varit i Birsta, bara en liten tur...

#25 - Karoleen

Härlig tolkning =)

#26 - 40plus

Fint trissat! Snyggt lock till vattenbrunnen!

#27 - Lisbet

Härligt med all text

#28 - Gunilla

Bra triss