Jag har upptäckt The xx



Jag har tidigare berättat om en app i min iPhone som heter Shazam. Med den kan man enkelt identifiera låtar som spelas på bussen, i varuhuset eller på någon annan plats man befinner sig. Det enda man behöver göra är att hålla upp mobilen så visas låtnamn och artist på displayen. Jag vet inte hur det går till, men det funkar faktiskt.

Den här funktionen hade jag nytta av igår kväll när jag såg på TV. Jag kommer inte ihåg vilket program jag såg på, men signaturmelodin lät bra och med hjälp av Shazam fick jag snabbt reda på vilken låt som spelades. Låten hette Intro och spelades av den för mig okända gruppen The xx.

The xx har hittills gjort en fullängds-CD (som heter xx) men har tydligen ytterligare en på gång som ska ges ut under nästa år. Efter att ha lyssnat igenom xx några gånger på Spotify har jag nu kommit till insikt om The xxs storhet. Kort sagt så gillar jag gruppens låtar som är både coola och sköna att lyssna på.

På videoklippet ovan kan vi se och höra The xx med låten Crystalised.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Marina

Helt fantastiskt! Antar att det inte dröjer förrän de tänker åt oss också...

#2 - Selma

Jag glömmer allt som oftast att använda den appen. Visst är det så att man hör snuttar av fantastisk musik ibland och vill höra mer.

#3 - Beate

Betydligt trevligare xx än hos mig måste jag säga. Märkligt att vi xx:ade båda två tycker jag. Bandets musik påminner om indiska Chandra Sheela (tror jag hon heter).

Den där appen verkar cool, jag som aldrig kommer ihåg titlar;-)