Det kommer saker uppifrån



Helt plötsligt satt han bara där. Mitt på gräsmattan. Jag vet inte var han kom ifrån men jag tror han kommit från himlen. Som jag ser det är bara uppifrån som den lilla trädgårdstomten kan ha tagit sig in på vår villatomt. Kanske är det ett tecken från himmelska makter att julen snart är på väg.

Andra oväntade saker som kan komma uppifrån är exempelvis kameraobjektiv. Läs här om en kvinna i USA som hittade ett Canonobjektiv som kommit genom ett hål i taket. Man kan undra hur det kom sig att ett kameraobjektiv dyker upp (eller ner) på ett sådant sätt.

Idag kan vi läsa i DN om en sex ton tung satellit som just nu faller mot jorden. Den kommer troligen att slå ner på jorden under fredagskvällen eller tidigt på lördag morgon. Vart den exakta nedslagsplatsen blir är än så länge osäkert men det finns en risk/möjlighet att den kan slå ner i södra Sverige. Tur för mig att jag bor i Norrland. Tur också för innevånarna söderut att satelliten till största delen brunnit upp innan den slår i backen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Zarah

Inte vill jag ha den i skallen. Någon på TV sa att om den slår ned på ett hus är det förmodligen ingen som kommer att skadas! Liten måste den vara i så fall, tänker jag, för den har väl en hiskelig fart när den kommer neddimpande. Jag ska hålla mig inomhus tillsammans med goda vänner ikväll... större risker utsätter jag mig för om den kommer i morgon.

#2 - Zarah

PS Sådana fina trädgårdstomtar får gärna slå sig ned hos mig...

#3 - AnnaKK

De verkar ju tämligen osäkra ang det där "nedslående rymdskrotet" - så det är förmodligen mera troligt att det kommer att krascha nån stans i exempelvis Timrå, än här nere i södern!? ;-) Å andra sidan kan jag tänka mej att en viss grupp Timrå-bor idag önskar att den ska slå ner i en viss ishall i Växjö... ;-D

#4 - Beate

Tomten har gjort en flygande Holländare ser jag;-)

#5 - Per-Anders

Zarah: Det ska bli intressant att få höra vart satelliten hamnar.



AnnaKK: Jag skulle faktiskt inte ha något emot om satelliten slog ner här på min tomt. Snacka om kul blogguppslag.



Beate: Kanske en flygande norrlänning.

#6 - Märta

Hmm, tro om man för säkerhets skull ska trycka på sig cykelhjälmen när man går ut? Undrar vad som är värst - en satellit i knoppen eller att grannarna får vatten på kvarn och konstaterar att hon den där i 6:an nog inte är riktigt klok.. :)



Tack för din titt hos mig. Dina vackra bilder får mig att önska att jag var sämre på siffror och bättre på foto! :)

#7 - Micke

heh..ja....sateliter o annat från skyn...föredrar nog en tomte jag...ha en trevlig helg per :)

#8 - AnnaKK

Kollade just i nyhetsflödet om satelliten har landat - och det har den nog, fast inte ens NASA vet riktigt var!! 8-X Kanske bäst du går ut och ser efter om den ligger in nån buske kring huset eller så!? ;-)

#9 - Tant Marit

Nä, det är ingen tomte, det är ju en gnom! ;-)

De håller ett öga på allt åt dig, så tacka och ta emot är mitt råd!

PS: skicka honom hit om du tröttnar!