På Sundsvall Business Awards



Innovationslösning. Tjänsteutveckling. Mervärde.

Några exempel på nyckelord när näringslivet håller gala.

I torsdags var jag på Södra Berget i Sundsvall och deltog tillsammans med 700 andra gäster i årets upplaga av Sundsvall Business Awards.

Totalt korades pristagare i 14 kategorier, allt från Årets företagare till Framtidens ledare. När vinnarna i varje kategori höll sina tacktal var det betydligt mer än en gång som ovanstående nyckelord fälldes.

De som nominerats i de olika kategorierna presenterades med varsin liten film. Detta gjordes i alla kategorier, utom i kategorin Medarbetarnas val. Denna kategori sponsrades av den fackliga organisationen Unionen och där presenterades pristagaren utan att vi fick veta vilka övriga som nominerats. Jag undrar varför. Fanns det inga ytterligare nominerade? Hade kategorin Medarbetarnas val nån sorts lägre rang vilket innebar att presentationen av nominerade hoppades över?

Själv är jag ingen företagare och fick heller ingen Gloriastatyett under galan. Men jag är glad ändå. Jag fick god mat och dryck och lyckades dessutom posera för fotografering bredvid en pappmodell av Glorian.


Läs även andra bloggares åsikter om
, ,
#1 - Kerstin

Stilig bild på Dig och Glorian!

Sv. Nej mina påfåglar skall flytta till nytt hem om allt går som jag hoppas!

De enda djuren jag tar med är mina två kattpojkar Yin o Yang!

Tyvärr kommer nog min flytt att dröja!

Ha det gott!

#2 - Beate

Diskriminering vad gäller Medarbetarnas val. Urdåligt helt enkelt, men tyvärr inte helt förvånande.

Du och Gloria passar nog bra ihop;-)