Fototriss: Skyltar


Temat för veckans Fototriss är Skyltar. Den här skylten hittade jag i Kroatien. Den verkar ha varit föremål för många spontana dekorationer.


För några år sedan var jag i Litauen på semester. Denna skylt förekom ofta efter vägarna, men jag har ingen aning om vad den betyder.


Den här skylten finns i ankomsthallen på Arlanda.

Nytt för denna vecka är att Fototriss även finns på Instagram. Om du har appen Instagram på din smartphone så kan de även se mina bilder där. Mitt alias på Instagram är @perandersfication .


Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - Twiggy

Läcker triss! Ettan blir favoriten. Tvåan blir jag nyfiken på däremot!

#2 - Marina

Härliga skyltar! Kan nummer två vara "Varning för svart hål", kanske...

#3 - Marina

Härliga skyltar! Kan nummer två vara "Varning för svart hål", kanske...

#4 - judotter

Kul att försöka tolka utländska skyltar.

Det var mycket som människor ville stoppa!

#5 - Selma

Jaa du, det var läckra skyltar. Varning för svart hål eller kanske en allmän håll dig beredd. Vad vet man.

#6 - Charlotta

Fin triss. Jobbigt att se varningsskyltar längs med vägen och inte veta vad man varnas för...

#7 - tPix

En enhetlig fotoserie trots att det inte är samma motiv dessutom snyggt och spännande presenterat!

#8 - Solveig - lifeblog

Verkligen ett bra bidrag av skyltar! Den från Litauen är ju spännande! Hål i vägen? Rondell?? Frågorna hopar sig! Kul!

#9 - anemonen

Trevligt med lite annorlunda skyltar som man inte har sett förut.

#10 - Jan Helleberg

Härlig triss, sköna färger i bilderna. :)

#11 - Nett

Tvåan ser ju lite mysko ut, den hade varit kul att veta mera om.

#12 - jess

var med och tävla om ett iphone skal.

#13 - Yvonne

Snygg triss med spännande skyltar.

#14 - Anonym

http://stylegirl.se - fraktfritt hela helgen!



TRENDIGA SMYCKEN TILL OTROLIGA PRISER!



Missa inte vår sommaruförsäljning! ALLT SKA BORT!

#15 - Tinezza

Bra skylttriss. Andra skylten får man ju gnugga geniknölarna för att lista ut. Tunnel kanske? kanonkulor?

#16 - Lena o Tommy

En jättekäck triss. Gillar stoppskylten:))

#17 - Jah Hollis

Intressant triss. Skulle tro att skylten i mitten varnar för stora svarta klot på vägen.

#18 - Barnens Hjältar

Coola skyltar!

Såg dem på instamatic med :-)

#20 - mimmione

jättefina skyltar stop skylten ser nästan ut som ett konstverk

#21 - Susanne

Stoppskylten blev ju riktig cool med alla dekorationer. Andra skylten... varning punkt-ering kanske?

#22 - Kerstin

Tvåan betyder nog "här sätter vi punkt"!

Ettan är min favorit!

#23 - Beate

Ditt bästa triss ever!!!

Ettan är min absoluta favo, älskar den!!! Tvåan vet jag inte heller vad den betyder men cool är den. Trean är vacker faktiskt:-)



Svar: Nej, jag har inte laddat ner Instagram. Tror det hjälper föga i mitt fall då jag inte ens vet hur man laddar upp en bild från iPhonen till bloggen. Har inte orkat googla heller. Teknik är inte min starka sida.

#24 - SigridfraEnget

Fina skylter! Men vad betyder tvåan?

#25 - Beppan

Kul skyltar! Speciellt ettan - där kan man ju stoppa bara för att läsa på skylten!

Vore intressant att få veta vad tvåan innebär...

#26 - Linnea

Kul skyltar, den kan man väl säga verkar väl använd. Mittenskylten, ja du - vad kan det betyda. Den blev min favorit.

Ha det bra/Linnéa

#27 - Annelie

Jag har heller ingen aning om vad det kan betyda på den där skylten.

Det där med Instagram var kul tycker jag, men trög som är fattade jag inte att det körde igång redan nu!

Måste kolla upp detta och lägga in ett bidrag tror jag....

Vi bor precis intill Solvalla travbana i Stockholm, därav den stora trähästen på min bild!

#28 - Micke

Svar: (ett sent sådant hehe)



Japp...alá ramstein ;)



Ha de bäst!



#29 - Leckeres für Mensch und Katze - Goodies for a pleasant life

Nice signs - it´s the spraying of color not of soda forbidden :)

#30 - Gizmo

Gillar mysteriet med nr2... Om man kör för fort kanske man hamnar i ett mörk hål? ;-)

#31 - Barbro S

Läckra, ovanliga skyltar och fint fotat.

#32 - -ma-

Ja, det var en fin triss! Og så fin farge på Arlanda. Jeg vet heller ikke hva skilt 2 betyr...

#33 - Anni

Men det måste ju gå att lösa - vilket mysterium med skylt två! Kan du inte kontakta något konsulat typ? Nu är vi nyfikna!