Jag är trött


Jag skulle vilja berätta lite om hur jag mår. Kort sagt så är jag väldigt trött. Jag har känt mig så här ett tag nu men vet inte riktigt vad det beror på. Även flera andra personer i min omgivning säger att de är trötta. Kan det vara något som går? Har någon terrororganisation blandat sömnmedel i dricksvattnet eller handlar det bara om att hösten är här?

Kanske är jag helt enkelt hösttrött. Den sköna sommaren är ju definitivt över nu, dagarna blir kallare och det är mycket på jobbet. Det är kanske allt detta sammantaget som gör mig trött. Jag skulle vilja att det blir sommar igen och jag får sitta på altanen och njuta av värmen. Men det går ju inte nu. Istället måste jag tända öppenspisen (vilket i och för sig är mysigt) och ta på mig en extra tröja. Huga!

Jag har hört flera berätta att de äter vitaminer för att hålla sig pigga. Själv är jag lite skeptisk till sånt. Det känns lite artificiell på något sätt. Jag tycker det är bättre att försöka få i sig vitaminer på naturlig väg via nyttiga livsmedel. Exempelvis kan man få i sig C-vitaminer genom att äta grönsaker. Jag har också hört att man får i sig vitaminer via öl och renkorv. Exakt vilka de vitaminerna är - det vet jag inte, men öl och renkorv är definitivt gott så här på höstkanten. Konstigt nog blir jag ännu mer trött av det.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Selma

B-vitaminer och järn borde det bli. Det är nyttigt! Ett rönnbär har jag hört ger ett dagsbehov c-vitamin.

#2 - Märta

Hmm, antar att öl och Gustafskorv inte heller funkar då.. Fast jag brukar pimpla i mig sådana där Beroccatabletter, brukar pigga på en lite iaf. :)

#3 - Lisbeth

ja, trött o ångestfull :/

Man får kura-skymning o dricka varm choklad med vispgrädde :)

#4 - Beate

Ganska kul att du skriver inlägget just ikväll. Har nämligen gäspat hela kvällen. Å just idag är nog första gången att sommarkänslan försvann här i nollåtta. Undrar om det har ett sammanhang. Öl innehåller ju också vitaminer å om du somnar har du ju garanterat en natt med god sömn framför dig.

Ta inga piller heller, dricker Brämhults och vin istället å massvis med capuccino;-)

#5 - Marina

Det kanske var så, att det inte ljusförrådet blev ordentligt påfyllt under sommaren...för övrigt är jag helt övertygad om att öl är bra - blir man inte piggare så blir det i alla fall roligare att vara trött ;)

#6 - Anna-Lena

Min trötthet övergick i ont i knät som övergick i en förkylning och förhoppningsvis kommer piggheten tillbaka när viruset är övervunnet. Det knäonda påstod sjukgymnasten var artros, säga så bara för att man är 50 plus...

#7 - Kerstin

Hm, är nog klokt av Dig att äta naturligt för att få i Dig de vitaminer som krävs!

Trötta är det ju många som är denna tid, håller Du på att få en höstförkylning?

Råkade ut för det för tre veckor sedan och den sitter i.

Han inte ta den obligatoriska influensasprutan ( för äldre) innan det bröt ut!

Kämpa på!

#8 - Per-Anders

Selma: Om ett rönnbär räcker så måste det innehålla mycket vitaminer.



Märta: Måste prova Gustafskorv. Har aldrig smakat den.



Lisbeth: Ångest är ordet. Även jag känner det.



Beate: Jag gäspar hela dagarna.



Marina: Eller brist på ljus nu på hösten.



Anna-Lena: Jag är 53 år. Undrar vad min trötthet kommer att gå över till.



Kerstin: Jag kämpar och ska aldrig ge upp!

#9 - Micke

Hösten är ju en "piss-årstid" helt klart...tycker ditt reccept på öl & körv låter som en bra grej...hänger på detta!



:)

#10 - sladdertackan

Öl och gustafskorv är gott. Men, jag stoppar också i mig en extra vitamintablett, för ju äldre man blir så blir nog kroppen också lite sämre på att ta upp det den behöver trots allsidig kost. Jag är pigg! Hurra!