Kloka ord från den lila asken


Ja, vad ska man säga? Det är kallt ute och jag är trött. Hösten är här med kyla och ökad pelletsförbrukning. Usch!

Jag tröstar mig med nedanstående visdomsord på en papperslapp jag hittade i bokhyllan. Papperslappen är en av flera som hör hemma i en lila pappersask som sambon fick i present härom året. Jag har tidigare delat med mig av innehållet på en av de övriga lapparna i asken.

Inte någon kan vända åter
och skapa en ny början.
Men vem som helst kan börja
från och med nu
och skapa ett helt nytt slut.

Ganska klokt, tycker jag.

Bilden ovan har jag tagit på en bunt kasserade lysrör jag hittade på jobbet.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Marina

Mycket kloka ord!

#2 - Selma

Det är nog så det är. Det är härifrån man får ta det.

#3 - AnnaKK

På mitt jobb sitter de kassa lysrören kvar i sina armaturer... :-I Fattar inte varför inte nån av tvåmeters-typerna som allt som oftast är i lokalerna kan ta tag i att uppgiften att byta till nya rör!? Jag räcker inte ens upp när jag står på en stol... <:-)



Min mobiltelefon är en android, och till dem verkar det inte finnas alls samma utbud av häftiga fotoappar som vad det finns till iPhone. Fast jag är så missnöjd med kameran i min mobil, så det kan kvitta... Och nu har jag min lilla Ixus istället! :-D



Ha en fin dag! :-)

#4 - Beppan

Inte bara ganska - utan mycket klokt!

#5 - Kerstin

Så underbart klokt!

Får jag kopiera och hänga på mitt kylskåp?

Hoppas att Du piggnar till och att vädret inte blir så kallt i vinter, ser också fram emot vintern med bävan!

Ha en underbar dag!

#6 - Märta

Mycket klokt! :)

#7 - Beate

Mycket kloka ord till och med!

Det är ju sällan för tidigt och aldrig för sent, eller hur!!?

#8 - mimmione

fina visdomsord

#9 - Annelie Esséus

MYCKET kloka ord skulle jag vilja säga!