Fototriss: rosa


Rosa är temat i veckans upplaga av fotoutmaningen Fototriss. Temat är valt med anledning av Rosa Bandetkampanjen som pågår under oktober. Min första tanke var: "Här hemma finns väl inget som är rosa." Men det finns det ju. Utanför huset hittade jag rosa ljung som sambon satt i en kruka.


I en ask i bokhyllan hittade jag ett gammalt fickur inslaget i rosa silkespapper. Arvegods efter en äldre släkting.


Sambon gillar att förgylla huset med levande ljus av olika slag. På bilden ovan ett rosa ljus som för tankarna till en polkagris.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Anneli - A'la Foto

Vackra blommor i översta bilden men det blir ändå den mittersta bilden som blir min favorit. Tycker om såna klockor och de gör sig så fint på bild. Du har dessutom gjort en fin komposition med det rosa i bakgrunden!



Ha en skön söndag!

#2 - Tant Marit

Hihi, återigen, vilken lycka att ha en sambo som förser dig med vackra rosa saker... ;-)

Den andra bilden är helt underbar!

BRA trissat!

#3 - Eva

Fint med bilder på okonstruerat rosa ting. Gillar att du t.o.m. letat i bokhyllans askar :-)

#4 - Yvonne

Det där rosa kan minsann smyga sig in :) Fina bilder blev det.

#5 - Paul Crnic

Fina bilder.

#6 - Anette

Herlig triss :)

#7 - Eva-Lena

Fina bilder, där jag faller extra för uret i den fina rosa bakgrunden, tummen upp!

#8 - Selma

Rosa är en färg som väcker känslor. Märkligt eftersom det bara är en färg.

#9 - Jah Hollis

Visst hittar man de rätta färgen om man letar lite. Fin triss.

#10 - Lena o Tommy

Väldigt varierande och snygg triss. Både bilden med fickuret och ljusen är otroligt fina!

#11 - Cina via Gizmo

Bilden med uret gillar jag mest av alla... Både rosa och så gillar jag ju gamla saker.. FINT

#12 - Kerstin

Så mycket som finns i närheten om man "tittar"!

Uret ligger fint i sitt rosa papper!

Spännande med triss, har inte kommit i kontakt med det förrän jag såg det på Din blogg!

Ha en fin dag!

#13 - Susanne

Jag märker att din sambo är viktig för att du ska klara av fototrissarna... ;-) Snyggt fotat, gillar som flera andra klockan i sitt rosa papper lite extra.

#14 - mimmione

blommorna var jättefina, men även den gamla klockan, som vanligt har din sambo utmärkt smak fin triss

#15 - Lennart

Ljusen med mönstren ser ju ut som vedpinnar, skojigt.

#16 - 4U2

Härlig triss!

#17 - Marina

Härliga bilder, speciellt uret!

#18 - Lairama

Vilken underbar liten klocka!

Visst hittar man mycket när man börjar se sig omkring :)

#19 - Tinezza

Finafina rosa bilder du tagit.

#20 - Erik "Semlan"

Blev ju en bra triss, varierad och klart rosa. Blockljusen är läckra. Ljung brukar jag stoppa i balkonglådan ibland på hösten. Gamla fickuret med rosa silkespapper triggar igång mig. Detta bevis på lång och trogen tjänst som finns uti många av stugorna och sedan blir arv till yngre generation i släkten. Få yngre lär få uppleva guldklockan!

Silkespapper används ju inte heller lika mycket längre. ;-)

Fylls lite med vemod. Väljer det rosa silkespappret i din triss. :-)

#21 - Annelie Esséus

Klockan blir favoriten, inte bara för det rosa papprets skull, klockan är jättefin, en liten klenod!

#22 - Beate

Vilken underbar klocka. Älskar den. Tur för dig och trissen att den låg inslagen i ett rosa papper;-)

#23 - Tina´s PicStory

nice rosa. most i like the second :)

#24 - Halloj världen! /Inger

Fin triss! Gillar översta bilden bäst.

#25 - kiki

I love the first picture! What flower is it???

Happy day,

Kiki

#26 - Pysselfarmor

Fina bilder till trissen....

Du brukar ju ibland ha litet humor (mycket faktiskt) i vissa bilder och tänkte nu är han nog Rosa Pantern....insåg sedan stundens allvar - att det inte skulle passa!

#27 - Annelie-Singapore

Fina bilder du bjuder på till dagens tema och klockan blir min favorit!



Tack för kommentaren hos mig och ha en bra dag!

#28 - Åke Blomqvist

Härligt rosa tema! (den som söker, han skola...) :)

#29 - Barnens Hjältar

Vilken fin och välkomponerad triss du fått till :-)

Bra jobbat!

#30 - Mariane

Svært at vælge hvilken en som skal være favorit - du har lavet 3 gode billeder til fototrissen - Så et stort + til dig :)

#31 - Micke

Levande ljus är väl en förutsättning för att överleva hösten kan jag känna nästan. ;)



Den där klockan i asken tyckte jag var snygg...både klockan och bilden..!

Ha de bäst !!

#32 - KajsaLisa

Misstänker att den första är körd med mackro, med det korta skärpedjupet, fin effekt. Favoriten blir nog i alla fall den i mitten, silkespapperets mjuka färger.

#33 - Rosa-fantatast

Bilden på klockan och inslagspappret var sjukt snygg! Kul att du uppmärksammade tävlingen. :)