iPhoneapparna förgyller livet


Det finns ljusa stunder i livet. En sådan stund är när jag får krypa upp i soffan och ladda ner uppdateringar till apparna i min iPhone. Tidigare i kväll kom det uppdateringar till två av mina appar - Instagram och TiltShiftGenerator. Fast den här gången bestod uppdateringarna bara av fixade buggar.

Roligast är när uppdateringarna innebär förbättringar eller nya funktioner. Som exempelvis uppdateringen av appen Shazam som kom för ett tag sedan. Med den uppdateringen kan man numera göra ett obegränsat antal låtsökningar, en funktion som tidigare endast fanns i pro-versionen.

När det dyker upp en liten siffra i hörnet på App Storeikonen då vet jag att jag har en högtidsstund framför mig. På bilden ovan har det alltså kommit två nya uppdateringar. 

För övrigt kan jag berätta att jag tidigare ikväll kom på hur man gör en skärmdump i iPhonen. Man håller ner hemknappen och samtidigt trycker på powerknappen. På det viset fick jag till bilden ovan.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Kerstin

Jag begriper inte mycket om det, men får lära massor för var dag inte minst i Din blogg! Kollade just Shazam! Fint!

#2 - Beate

Önskade jag hade dina känslor för iPhonen. På min Appstore ikon står det en röd siffra "5" och jag har inte den minsta aning vad jag ska göra. Ingenting är nog det för mig säkraste tipset.

Å var sitter Hem knappen på iPhonen. På min Samsung läsplatta vet jag, men på iPhonen... inte den blekaste.

Tur att man är olika...



PS. Om du använder Skype så kolla Viber. Ds

#3 - KajsaLisa

Har ingen Iphone själv, kör Sonim. Men en kompis på jobbet visade en kul app. Hon höll fram telefonen mot min bilstereo. Fick upp CDomslaget. Då var det dessutom en ovanlig CD jag fick beställa från USA. Kommer tyvärr inte ihåg vad appen heter, men om man hör en bra okänd låt på radion så är den ju perfekt.

#4 - Per-Anders

Kerstin: Man kan få mycket kunskap via nätet.



Beate: Siffran 5 innebär att du har fem uppdateringar som väntar. Tryck på Appstoreikonen och ladda ner uppdateringarna. Hur enkelt som helst. Hemknappen använder du dagligen. Det är jag säker på.



KajsaLisa: Det låter som Shazam, eller någon liknande app. Just att identifiera okända låtar är en jättebra funktion med Shazam.