När magin uteblev



Idag har det varit en magisk dag, en dag som dessutom bjudit på ett magiskt klockslag. Tillsammans kan detta  sammanfattas i tio ettor: 111111-11,11. Med andra ord: 11 november 2011, klockan 11,11.

Fast i praktiken blev inte dagen så magiskt. Jag var lika trött som alla andra vardagar när jag klev upp i morse, mitt arbete bjöd inte på några större överraskningar och lunchen smakade varken sämre eller bättre än vanligt.

När kollegans klockradio (se bilden ovan) slog om till kl 11,11 höll jag andan och blundade. Var det nu en magisk fe skulle uppenbara sig och överlämna nycklarna till en spritt ny Volvo XC90? Eller skulle kanske en årsförbrukning pellets regna över mig, eller skulle vädret slå om och sommarvärmen återvända?

Inget hände dock. När jag öppnade ögonen igen såg jag samma skrivbord och samma dator framför mig. Dessutom ringde telefonen och jag blev åter inkastad i mina jobbrutiner. Kanske den magiska fen istället kommer om drygt ett år, den 12 december 2012, kl 12,12. 121212-12,12.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Kerstin

Ja Du, undrens tid är kanske förbi?

Annars hade jag väl förunnats ett nytt boende denna dag!?

Det är bara att kämpa på!

Ha de´!

#2 - Cina

Det enda magiska som hände för mig var att jag spik 111111 kl 11.11 registrerade mitt 11 ärende för dagen i vår helpdesk på jobbet. Det tyckte jag var lite kul om än inte livsomvälvande!

#3 - Tant Marit

Hahaha, och vet du, jag hade PLANERAT att ta en bild, är man bloggare så är man, men jag komihåg det ungefär ett dygn för sent...

Snopet, kallar man det!

#4 - Per-Anders

Kerstin: Jag tror inte undrens tid är förbi bara för att inget hände den 11 november. Man ska aldrig ge upp.



Cina: Kul. Du fick till ytterligare en dimension på magin.



Tant Marit: Skit happens.

#5 - AnnaKK

Precis det där hade jag också tänkt göra, men klantade mej och glömde tiden - så först 11.12 tittade jag på klockan, och då var det ju så dags. :-I I övrigt håller jag med dej om att det verkligen inte var något speciellt med den dagen...

#6 - Lennart

Det hände inget magsikt hos mig heller, jag blev så besviken. Väntade på att det plötsligt skulle komma någon och ge mig bilnyckeln till en alldeles ny Toyota Land Cruiser eller MB Brabus EV12T men inte!