Det heter USB-minne



Jag blir mer och mer irriterad. Min frustration har snart nått sådana höjder att jag starkt överväger att starta en Facebookgrupp. Den gruppen ska heta: "Det heter USB-minne - inte sticka".

Varför då denna frustration? Svaret finns i ett tidigare blogginlägg som går att läsa här.


Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - Selma

Andas lugnt! Det är ingen idé att försöka fostra folk när det kommer till språk eller tekniska manickar i alla fall. Bara tänk på alla som får fel på "datan" ...

#2 - Märta

Jag kallar den där manicken för "tumme"! duckar

#3 - Beate

Säg som så: sticka är ett betydligt kortare ord. Det går liksom fortare att få fram;-)

#4 - Micke

Heter inte "pinne" heller...japp...starta upp gruppen...jag är med ;)

#5 - Per-Anders

Selma: "Att ha fel på datan" hör man ju också ibland.



Märta: "Tumme" är inte så tokigt. Jag minns en gång när jag fick en sticka i min tumme.



Beate: Fast det kan vara lite pilligt att få fram stickan om man fått den i tummen.



Micka: Bra att du är med i teamet.

#6 - Maggan

Jag tycker att det är mycket roligare att säga "buss". "Jag tar det på bussen" eller "Du får det med bussen"... ;-)

#7 - Lennart

Hörde att de säger sticka i Tyskland också.