Spana in Timrå - i miniformat



I dagens Aftonbladet kan man läsa om Knuffingen Airport, en miniatyrflygplats där flygplan, bilar och byggnader är små modeller. Knuffingen Airport är hela 150 kvadratmeter stor, och har 40 flygplan och 90 bilar som ständigt rör sig i takt med ett datastyrt program.

Själv har jag byggt en miniatyrmodell av Timrå med små modeller av bland annat Coop, ICA och badhuset. Bilden ovan visar en detalj av modellen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Selma

Himla snyggt gjort! ;)

#2 - Beate

Gud vad du är duktig!!! Urläcker ju:-)

#3 - Åsa

....eller så har du manipulerat bilden =)

Näää, du har säkert byggt en modell av Timrå.=)

#4 - Per-Anders

Selma: Tack.



Beate: Åh, ja ba...



Åsa: Det är faktiskt så att jag tagit bilden på det riktiga Timrå. Sedan har jag kört bilden genom iPhone-appen TiltShiftGen. Med den appen kan man göra om bilder så att motiven ser ut som modeller.

#5 - Novalie

Måste säga att jag till 100% diggar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med det här?

#6 - Per-Anders

Novalie: Kul att du gillar min blogg. Jag testade nyss att söka min blogg på Bloglovin och den var med bland träffarna. Kanske det var något tillfälligt fel när Blogg.se hade driftstörningar.