Snart har jag ledsnat på Blogg.se



Jag har nu ägnat mig åt bloggandets konst i snart fyra år. Under hela den tiden har jag haft min blogg på Blogg.se. I stort sett har jag varit nöjd. Det är ganska lätt att göra justeringar i layouten och det går ganska snabbt att göra ett inlägg. Och att Blogg.se har en stark fjortisprofil är egentligen inget som stört mig.

Men nu kan jag meddela att jag håller på att ledsna på Blogg.se. Och det riktigt ordentligt. Jag är så less att jag allvarligt överväger att flytta min blogg till en annan bloggtjänst. Skälet till min frustration är att Blogg.se bara blir segare och segare. Att publicera ett inlägg är ibland nästan omöjligt. För det mesta tar det alldeles för lång tid.

Frågan är då till vilken bloggtjänst jag ska flytta min blogg. WordPress och Blogger är ju två kända och ofta rekommenderade bloggtjänster. Men är dessa de bästa?

Följande önskemål har jag på mitt framtida bloggboende:

Bloggen ska ha ett användarvänligt utförande och det ska gå snabbt och lätt att göra ett inlägg. Det ska också vara lätt att ändra storleken på bilderna.

Jag vill att det ska vara lätt att justera layouten på det sätt jag vill ha den. Det ska även finnas möjlighet att kunna göra egna ingrepp i HTML-koderna.

Jag vill kunna se en tillförlitlig besöksstatistik.

Den får gärna ha inbyggda pingfunktioner.

Det vore trevligt att kunna göra inlägg via min iPhone, helst via en färdig app.

Naturligtvis ska bloggtjänsten var driftsäker så att blogginläggen publiceras omedelbart.

Självklart ska bloggtjänsten vara gratis.

Lämna gärna synpunkter och erfarenheter i kommentarsfältet nedan. Kanske har du något förslag på en bra bloggtjänst.

Bilden ovan: Snart drar jag ut kontakten från Blogg.se


Läs även andra bloggares åsikter om
,

#1 - Marina

Tänker inte vara med och råda dig i denna fråga...har väl inte så mycket erfarenhet, om man säger så...kan ju bara säga som så, att om jag klarar av det, så är det i alla fall idiotsäkert och jätteenkelt, däremot har jag ju ingen aning om vad jag gör över huvudtaget, eller hur jag gör det...;)

#2 - Selma

jag vet inte så noga annat än att jag är nöjd med wordpress.

#3 - Beate

Wordpress är ju överlägset bäst och används som plattform även för hemsidor till företag. Själv är jag otroligt nöjd med blogspot. Har aldrig haft problem. Lätt, ja nästan idiotsäkert.