Ny CD med Rolf Wikström


Härom dagen såg jag på nätet att den gamle blueshjälten Rolf Wikström släppt en ny CD. Tydligen hans första studioinspelade skiva sedan 2003. Jag gillar Rolf Wikströms låtar och har sett honom live en gång. Det var en sommarkväll för några år sedan på Gotland och den konserten blev (för mig) det årets musikhöjdare.

Rolf Wikströms nya skiva heter Istället för tystnad och finns på Spotify. Jag lutar mig tillbaka för att lyssna igenom alla låtarna men efter de tre första blir jag bekymrad. Jag tänker: "Har det brunnit för honom? Han lirar ju country and western". Första låten är nämligen en cover på gamla countrydängan Take me home, country roads och även låt nummer två och tre känns countryinfluerade.

Men när jag lyssnar på den fjärde låten, När vi kommit hem, får jag hoppet tillbaka. Det är en lugn och cool låt där han sjunger duett med Caroline af Ugglas. Övriga låtar är också helt okey, och den näst sista, Arton nätter, nitton dagar, tycker jag är bäst.

Alla låtarna från ovanstående CD finns alltså på Spotify, och där hittar man även många andra med Wikströms. Tyvärr hittar jag dock inte Är det därför jag älskar dig så på Spotify, Wikströms hyllningslåt till Hammarby. Det är en jätteskön låt - tycker jag, trots att jag inte är Hammarbyfan.


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Lotta

Världen är lite ibland, har inte hört honom på evigheter så spelade de en låt på lokalradion i natt och så läser jag om han på din blogg. Det är nog ett tecken på att jag ska ladda hem den i morgon :-)

Ha en bra dag!

#2 - Ann Catrine

Hörde några av låtarna igår på radion igår!

Han är ju bara så bra ;-)

#3 - Mimmione

nytt namn för mig har aldrig hört talas om, spännade får leta och lyssna

#4 - Selma

Maken är nog mer av ett Roffe Wikström-fan än jag. Jag får tipsa honom.