Hittills ingen otur idag



När jag vaknade i morse så funderade jag en stund på om jag verkligen skulle kliva upp.

"Om jag ligger kvar här i sängen så minskar ju risken att jag råkar ut för något oturligt. Det är ju fredagen den 13 idag och om man är skrockfull så ska ju denna dag präglas av otur", tänkte jag.

Trots allt bestämde jag mig för att kliva upp och när nu dagen närmar sig sitt slut kan jag bara konstatera att inga större missöden inträffat. Det kom faktiskt varmvatten när jag duschade i morse, bilen startade när jag skulle åka till jobbet och till och med datorn på jobbet fungerade som den skulle.

Däremot noterade jag att sittrad nummer 13 fattades i ett av de flygplan jag färdades i tidigare i veckan. Varför, kan man undra. Kan det verkligen vara så att rad nummer 13 saknas i flygplanet på grund av skrockfullhet? I så fall är det ju fantastiskt. Jag menar, skrock är ju bara någonting mentalt.

Bilden ovan har jag tagit i en vägkorsning nära vår bostad. Någon har tydligen haft otur med sin bil och tvingats lämna delar av avgassystemet.


Aftonbladet:
Fredagen den 13 – rent nys

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Marina

Jodå, det stämmer nog att 13 saknas på flygplan, för vem vill sitta där - visserligen är det bara skrock, men tänk om...

#2 - Åsa

Jag skulle nog inte sitta vid rad 13, även om jag inser att det bara är skrock.

Det har faktiskt hänt mig en gång att jag fått kliva ur och plocka upp mitt eget avgassystem......men det var inte på en fredag 13:onde.

#3 - mimmione

haha för min egen del är jag inte skrockfull på det viset, men man vet ju aldrig igår höll jag mig inomhus hela dagen men det berodde mest på förkylning och inte otur

#4 - Micke

Oj..ett avgassysten som tappat resten av bilen...stackars sate. ;)



Jodå...nr 13 saknas på flygplan tydligen...har för mig det saknas på några hotell också...tror aldrig jag råkat ut för nåt speciellt fredag den 13, förutom en gång när jag var liten och slog av mig tån så den nästan studsade bort längs vägen...men sånt har hänt andra dagar desto mer...nä...skrockfull är jag inte.



Ha de bäst Per.

#5 - Beate

Har aldrig varit skrockfull tills för två år sedan då två fredagar förde rejäl misär med sig - som fortfarande pågår. Så nu tänker jag lite extra på fredagar med 13 som datum...

#6 - Mia

En del olyckor och otrevligheter inträffar fredagen den 13:e, precis som en del trevligheter. Skrocket runt den 13:e är verkligen starkt, de flesta säger att de inte tror på skrock... ändå så uppmärksammas det! Min fredagen den 13:e gick mig obemärkt förbi, tror jag. Minns inte riktigt... :-)