Fototriss: platta


Så var det dags för en ny omgång av fotoutmaningen Fototriss. Denna vecka är temat Platta, och när man pratar om något platt så brukar man ju jämföra med en pannkaka - platt som en pannkaka. Bilden ovan har jag tagit idag på vår altan.


Men det platta som jag själv tänker på i första hand, det är musikplattor - LP-skivor. CD-skivor i alla ära, men LP-skivor har en speciell känsla över sig. Även ovanstående bild har jag tagit idag.


Så kan jag meddela att jorden faktiskt är platt. Och inte nog med det. Jorden består endast av Timrå kommun, vilket framgår om man tittar riktigt noga på bilden ovan. Men jag är trots allt lite nyfiken på vad som finns därute, utanför kommunen - bortom Merlobäcken. På bilden ovan lutar jag mig försiktigt över kanten för att kanske upptäcka något spännande.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Marie-Louise

Just LP-skivor var min första tanke, och även min triss innehåller dessa :) bra tolkning.

#2 - LEna Norgren

Sista bilden gillar jag verkligen...hoppas att du hittade något där utanför Timrå......

#3 - Pia

Hihi, sista bilden är helt underbar

#4 - Johanna

Snygg tolkning! kul med de återkommande cirklarna och den sista bilden tycker jag är riktigt snygg!

#5 - Janne

Platta och fina alster, se till att du har visum om du hoppar över till Kovland.

#6 - Karoleen

Haha, tack för informationen om jorden. Än om det blir lite jobbigt att fundera för oss som inte bor i Timrå kommun... Hm... =)

#7 - Kerstin

Får svindel av sista bilden, inte bara bildmässigt!

#8 - Pumita

Haha, sista bilden är helt underbar! Likaså texten till bilden. Fin triss!

#9 - Nett

Bra tolkning, kul bild längst ner bara att se till att man inte ranmlar ut för kanten där :)

#10 - Karin/Livsluft

Hahaha, vilken underbar triss! :-)))Sista bilden är ju bara för skön! Tala om en platt och begränsad världsbild, fniss.(Timrå icke att förakta dock) Här fick du verkligen till det. Tack för ditt besök i min triss :-) Ha en skön söndag!

/Karin

#11 - Barbro S

Tack för ny kunskap om världen:)). Pannkakor på grill, det var också något nytt. Härlig triss!

#12 - Sister Moonshine

En skojig och varierande triss. Men världen fortsätter faktiskt norrut också, mot Örnsköldsvik! Kul trisstolkning.



/Åsa

#13 - jacglenphoto

Sjukt fräck bild med Timrå kommun - har för mig att de har ett hockeylag också eller?

Jag faller platt för din triss.

Ha en underbar vecka.

#14 - Jah Hollis

Vi är en och annan som kommit att tänka på våra LP-skivor i dag.

Att jorden är platt är ju ett gammal känt faktum.

http://theflatearthsociety.org/cms/

Men nog har jag för mig att jag sett både Malmö och Köpenhamn vid inflygningar till Kastrup. :-)

#15 - Marina

Aha, det är alltså det som händer ovanför Dalälven - jorden plattnar liksom till...;)

Härliga bilder!

#16 - mimmione

pannkaka på grillen var något nytt, men visst är jorden rund och inte platt

#17 - Barnens Hjältar

Tredje bilden blir helt klart favorit denna gången ;-)

Ha en fin söndag!

#18 - Beate

Vilken otroligt rolig triss:-) Ettaan tänkte jag också på att visa tills jag kom på att jag inte ens vet hur man lagar dóm. LP-skivor tänkte jag aldrig på (konstigt;-) å din tre är suverän, inklusive Foppa tofflorna;-) Toppen triss!

#19 - Kerstin

Rolig triss! Ser gott ut med grillade pannkakor. Något jag aldrig provat men tror jag måste testa nån gång.

#20 - Rajson

Funderar på smetens konsistens. Måste vara lite annat än hos mig, då hade det inte stannat kvart på gallret.

Tur att jorden sträcker sig liiite längre än Timrå kommun!

Angående svamparna. De är för att löparna ska kyla ner sig med de blöta, kalla sen slängs de på marken!

#21 - Pysselfarmor

Men djäklars vad du är duktig på å trixa med bilder!! förlåt svordomen men jag är sååååååå hemskt höjdrädd, men jag kom av mig helt på din sista bild med det - sitter bara å fånstirrar.



Vill du ha knappen - skelettknappen??

[email protected]



du kan få den ;-)

#22 - Lena A

häftiga tolkningar av temat. Den sista bilden är skitbra! fantasifull och snyggt redigerad, mer sånt :)

#23 - Della / Var Dag ett Äventyr

Underbar sista bild!

#24 - Cecilia Artista

Fantastisk sista bild du visar!

Nu har vi bildbevis på att jorden är platt! Men synd att begränsa jorden enbart till Timrå. Du måste förstås utöka den till Costa del Sol också!



Södra Spanien och Andalusien är underbara! Om du kommer ner så besök gärna Costa del Sol öster om Málaga och Nerja där jag bor. Costa del Sols pärla sägs det!

#25 - Cecilia Artista

Fantastisk sista bild du visar!

Nu har vi bildbevis på att jorden är platt! Men synd att begränsa jorden enbart till Timrå. Du måste förstås utöka den till Costa del Sol också!



Södra Spanien och Andalusien är underbara! Om du kommer ner så besök gärna Costa del Sol öster om Málaga och Nerja där jag bor. Costa del Sols pärla sägs det!

#26 - Yvonne

Så det är sant,jorden är verkligen platt!

#27 - Rantamor-På Näthinnan

Tro mig...det finns en värld utanför Timrå...

Efter trettio år där flyttade vi till Västerbotten och här finns allt man kan önska sig....

förutom att dom har ett uselt hockeylag....

kallar sig dessutom modo...

Va ä det???

Nej rödvit dynamit ska det ju vara... =D

Eller hur ????



Kul triss...gillade dina tunnbröd på glödbädd...

inte var det pannkakor väl...den smeten är ju för tunn för grillen...

Och du dina foppa tofflor har ju lite med modo att göra...sparka dom över kanten...

#28 - Tinefis

Haha!

Kul triss!!!

=oD

#29 - Mia

Underbart. Våga ta steget ut i det okända... :-)

#30 - Wigardt

Sista bilden var grym. Det är inte bara jag som "vet" att jorden är platt. Annars skulle vi ju ramla av....det ser man ju;-)

#31 - Linnea

Roliga bilder, särskilt den där "Jorden är platt"

#32 - Tant Marit

Hahahaha, vilken otroligt härlig Triss!!!

Jag begriper INTE hur du gör, för att få till den tredje bilden menar jag, men jag älskar den!!! Önskar att jag kunde göra sådana bilder, fast å andra sidan, då skulle jag inte få mycket annat gjort, jag skulle fastna framför min platta skärm, höhö...

#33 - Tant Marit

Hahahaha, vilken otroligt härlig Triss!!!

Jag begriper INTE hur du gör, för att få till den tredje bilden menar jag, men jag älskar den!!! Önskar att jag kunde göra sådana bilder, fast å andra sidan, då skulle jag inte få mycket annat gjort, jag skulle fastna framför min platta skärm, höhö...