Fototriss: Ljus



Den här veckan är Fototriss inte bara en fotoutmaning utan även en tävling. Temat är Ljus, och det första jag tänker på då är levande ljus. Min sambo är ljusfantast och brukar ofta tända ett stort antal levande ljus, av olika slag, här hemma. I vardagsrummet, i sovrummet och till och med på toa. De fina färgerna och de ljuva dofterna från ljusen gör att hemmet kommer i en behaglig harmoni. Bilden ovan är ett exempel på detta.


Sedan har vi också det här med ljusets ständiga kamp mot mörkret. Själv är jag stor anhängare av ljusets krafter och på bilden gör ljuset ett tappert försök att bryta igenom de hinder som finns i vägen - i detta fall ett spindelnät med diverse innehåll. Bilden tog jag ifjol i vår trädgård.


Ibland händer det att jag får jag en ljus idé. Eller, ibland önskar jag att jag skulle få en ljus ide. Jag vet att idén finns där, men jag kan inte riktigt locka fram den. I sådana situationer önskar jag att det fanns en strömbrytare som jag kunde slå över från 0 till 1. Så att den ljusa iden började lysa.

För att delta i Fototrisstävlingen ska man länka till någon produkt hos den eminenta webshopen CoolStuff (som jag handlat hos ett flertal gånger). Jag väljer att länka till deras pungmitella (som de valt att kalla Mankini). Tänk att få göra succé på stranden med den i sommar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - jacglenphoto

Återigen en riktigt finurlig bild från dig - ett riktigt ljushuvud denna gång - får självklart bli favoriten.



Ha en underbar vecka.

#2 - Beate

Ettan är en kanooooon shot. Tvåan ett mästarverk. Och i trean ser jag en potentiell Einstein. Du är fruktansvärt duktig med PS faktiskt!!!

Länken - nja, avtändande är ju bara förnamnet. Men jag behöver ju inte bry mig. Eller så kanske jag ska leta efter tutt-mitellor;-)

#3 - Linnea

Roliga färgstarka bilder. Den med glödlampan på skallen va häftig/Linnea

#4 - Karin

Fin tolkning - galen tredje bild :)

#5 - Camilla - Bilder Av Livets Lust

hahaha....ja vem skulle inte vilja vara ett "ljus-huvud" i bland å hitta på någon riktigt bra idé....

men andra foton gillade jag bäst, coolt ljus och en häftig vinkel...

#6 - Kerstin

Rolig sista bild. Ja visst önskar jag ockås många gånger att jag vore ett ljushuvud! Älskar din andra bild med ljuset genom spindelnätet.

#7 - Beppan

Du har visst redan knäppt på strömbrytaren till ettan... Härliga idéer har du minsann! och kul foton blir det av dem!

Tror inte jag skulle falla för ngn iklädd Mankini på stranden. Jämställdhetsgrej förstås - och kräver som det står mycket mod....

#8 - Erik "Semlan"

Måste bara fråga. Märkte du också att det strulade med blogg.se och var omöjligt lämna en kommentar i morse?

Vilken härlig triss. Din lek och fixande med tredje fotot tycker jag är verkligen ljus! Perfekt. Skulle du få till en sådan on-knapp kan du väl vara snäll och tipsa mig. ;-)

Lite otäck spindelnätsbild. Vilket kraftigt och tätt spindelnät! Hur stor var den spindeln?!

Känner för lite skräck, så jag väljer spindelnätet i din triss. Men full poäng till "ljushuvudet" för att så snyggt skapa den bilden.

Tack för din kommentar och ha en bra och idérik vecka Per-Anders. :-)

#9 - Janne

Snygga bilder, tyckte väl att jag kände igen Onkel Fester.

#10 - Lena Rollmar

hahaha.....jag älskar bilder med humor! Röstar helt klart på bild nr 3.

#11 - Tant Marit

Återigen (jag har kollat flera av dina Trissar), en jätterolig Triss! Trean är naturligtvis favoriten, och jag tror jag kan hjälpa dig att hitta en som kan hjälpa dig att "koppla". Sambon, elingenjör och ett riktigt ljushuvud, han är finurlig som bara den och jätteduktig på elektriska saker, hehe... ;-)

#12 - Tant Marit

Återigen (jag har kollat flera av dina Trissar), en jätterolig Triss! Trean är naturligtvis favoriten, och jag tror jag kan hjälpa dig att hitta en som kan hjälpa dig att "koppla". Sambon, elingenjör och ett riktigt ljushuvud, han är finurlig som bara den och jätteduktig på elektriska saker, hehe... ;-)

#13 - Kerstin

Snillrik och annorlunda triss. Jag gillar bilden med spindelnätet, även ljusbilden men favorit blir den sista. Snyggt jobbat. :)

#14 - Jan Helleberg

Fyndig triss, min favorit är mittenbilden, skönt ljus i den. :)

#15 - Monica o Jacob

Bra triss, spindelnätet riktigt snyggt;-))

Favorit blir ljushuvudet;-)))))))

Ha en bra vecka;-))

#16 - Nett

Vilken triss, du är så härlig alltid med sista bilden klockren Jag är som din sambo.. tänder ljus överallt och även under sommaren ;)

#17 - Halloj världen! /Inger

Rolig triss! Särskilt sista bilden. :D

#18 - Rantamor-På Näthinnan

Näe var fan tog min kommentar vägen ????

Skrev ju en lång kommentar.

Förbannad...jaaaa

Men jag undrade blandannat om du skulle bada på smacken ?????

Sen undrade jag om du skulle kunna hitta en keps till ditt enorma huvud???



Dessutom tycker jag att du hade en trevlig triss...tvåan var bara så coool.

#19 - kaxi

Jag är nog också något av en ljusfantast:) Skojig triss! Även om sista bilden är strålande så gillar jag din spindelvävsbild mest.

#20 - Mimmione

kan ju säga ljushuvud, men nöjer mig med att säga att jag gillar alla dina bilder, särskilt ljuset härliga färger

#21 - Lennart

Jag köpte några doftljus en gång, men det undviker jag numera. Efter att de hade varit tända en stund kände jag en sån konstig och underlig lukt att jag höll på att svimma. Det stank något kemiskt konstgjort i hela lägenheten. En sån där idéknapp skulle jag vilja ha.

#22 - Jah Hollis

Jag vet inte om det är ett problem. Men blir det inte svårt att dölja sin ljusa idé när det är som på den nedersta bilden? :-)

#23 - Solveig - lifeblog

Haha - du är rolig som vanligt!

#24 - Linda Ekenskog

Andra fotot blir helt klart min favorit, vilken väv!

#25 - Misswhatsit

Både kreativa och snygga foton i din triss. Jag gillar alla tre men bild nummer två blir den absoluta favoriten.

#26 - Tinefis

Oj, den andra bilden där är intressant, och samtidigt skrämmande (är rädd för spindlar).

Ha en bra vecka!

#27 - mexlcvfyscv

Fugoqar nixomoho, ezanido ow obocajak emecuruwox, u fapefifol ec de repoy usasu!!!

Svar: ?
Per-Anders