Åren går fortare än man tänkt sig



I morgon ska jag åka på tjänsteresa till England. Det blev bestämt för typ en månad sedan. I måndags kväll, när vi just lagt oss, frågade min sambo: "Har du kollat så ditt pass är i ordning och att det fortfarande gäller?"

"Det är klart att det gäller. Jag har ju nyss skaffat det", svarade jag. 

Efter att ha stirrat i taket en stund tittade jag i passet och insåg att det gick ut i februari 2011. Alltså för två månader sedan. Det innebär således att jag skaffade det för 10 år sedan. Åren går i en rasande hastighet.

I tisdags morse for jag raka vägen till polisen och sökte ett nytt pass. Igår, fredag, fick jag ett sms från polisen som berättade att mitt pass var klart för hämtning. Tur för mig att passet blev klart fortare än de utlovade fem arbetsdagarna.

Tio år kan verka vara en lång tid, men går fortare än man tror. Om ytterligare tio år är jag 63 år.

Himmel..!


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Beate

Kan inte låta bli att skratta åt ditt inlägg. hr en kollega som hade samma "känslor" som du - fast kan skulle till New York med sina söner. Han hade lika mycket tur som du....



Ha det så kul i England. Hoppas på massvis med live rapporter!!!

#2 - Ann Catrine

Tanken svindlar lite när man "roar" sig med att

tänka tillbaka i tiden, t ex 10 år bakåt...

Vad gjorde jag då, hur levde jag osv...

Att då också försöka sia ett antal år framåt

i livet, undrar just hur mycket man upplevt då?

Hur mycket man gått igenom av både sorger och glädje..

Om 10 år är jag (om jag får leva och ha "hälsan i behåll") iallafall på mitt 66:de år.

Förhoppningsvis lever jag ungefär som nu,

ingen mer dramatik i mitt liv om jag får råda!



Ha det så härligt på resan!

Hoppas få se många spännande foton sedan!!

#3 - Tina

nuförtiden gäller väl passen bara 5 år, du kommer knappt hinna blinka innan det blir ogiltigt!

#4 - Marina

Som sagt, tur att det går fort att få pass numer och ha det bra i England!

#5 - Selma

Annars hade du fått åkt på ett sånt där fånigt rosa. Det har jag gjort ...

#6 - Mia

Ja, om tio år så har du hunnit förnya ditt pass två gånger om det vill sig väl. Ja, tanken svindlar när man tänker 10 år framåt... 71 år är jag då. Jag hoppas jag fortfarande är frisk och lever ett gott liv. Jag hoppas du haft en bra resa!

#7 - Mia

Ja, svindlande tanke vad tiden går fort... Om 10 år har jag förverkat pågående pass, ett pass till helt förbrukat och förmodligen inne på ännu ett - om jag lever och har hälsan.



De pass vi får idag, i alla fall det jag har och även en del bekanta, ser man ut som en brottsling. Kan inte polisens anställda ta vettiga foton! Litet tveksamt om man blir insläppt i andra länder, men hittills har det fungerat för mig...