Veckans Fototriss: På G


Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är På G. Det kan man ju tolka på lite olika vis. Bilden ovan visar min gitarr som har en från Japan specialimporterad G-sträng.


Här i Timrå är våren äntligen på G. Bilden ovan har jag tagit på vårt hustak och visar en vattendroppe på väg från den smältande snön ner mot takpannan.


Själv försöker jag ständigt vara på G. Utom på lördagar och söndagar. Då är jag på V. Jag kan för övrigt avslöja att denna bild, samt den översta, har varit föremål för en liten resa genom Photoshop.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - jacglenphoto

Skojig triss du fixat idag tycker jag - gillar den sista riktigt mycket - gör mig glad..



Ha det kanon.

#2 - Gammelsmurfen

Gillar vattendroppen som du ju fått riktigt skarp och fin :-)

#3 - Tina

Haha, jobbigt läge för G-strängen. Tror att han fått i sig för mycket av den goda strålningen, han ser ut att vara på lyset. :)

#4 - Ulla Laiho

Härlig triss - gitarrsträngen imponerar!

#5 - The one and only Nettan

Vattendroppen är helt underbar. Snyggt / Nettan

#6 - Barnens Hjältar

Ser alltid fram emot att kika in här, härlig tolkning även denna vecka :-)

#7 - ScandinAsian Taste

haha rolig triss

#8 - Nett

Härlig triss.. Min son står intill och gillar din gitarr säger han ;) Själv älskar jag att våren är på g.. :)

#9 - Jan Helleberg

Kanontriss, fyndig. :)

#10 - Kerstin

Verkligen, där fick Du till det!

Våren på G, men inte här, -12 grader och djup snö!

#11 - Marie Carpe Diem

Spännande och kreaktiv tolkning. Ha en fin söndag.

#12 - Leena

Fyndig triss! Gitarrsträngen är vacker, fin resa genom Photoshop ... Och droppen är fint fångad.

#13 - Åsa

Strålskadad g-sträng...nu fattar jag..=)...

#14 - Lairama

Häftig triss.

De som har gått en runda genom photoshop är riktigt kul.

Ha en bra dag!

#15 - Pierre

Gillar både tolkningen med G strängen och vilken sträng sedan! Snyggt!

#16 - Lotta

Vilken bra triss! Gillade den översta. Solen skiner hos mig, hoppas den även är hos dig :-)

Ha en trevlig söndag!

:-)

#17 - skogsfrun på dal

Mycket intressant triss! men kunde du inte hoppat upp på G;-)

#18 - mimmione

smart triss, gillar gitarr strängen

#19 - Ann Catrine

Alltid lika spännande att se dina tolkningar.

Du får jämt till den där extra tvisten!



Skön söndag på re ;-)

#20 - Birgitta

Härlig triss!! Blir imponerad av G-strängens resa till dig :)

#21 - Beate

Kanoooooontriss!!! Du gör som jag - du följer din egen fantasi och tolkar på ditt sätt. Stor eloge!!!

Ettan är underbar!!!

#22 - mammakero

Vilken kanon triss du fick in! Gillar alla 3 bilderna, även om nummer två stack ut lite extra!

Min dotter tyckte jag skulle gjort din 3a fast suttit på G:et, men jag tyckte det var missledande marknadsföring...

#23 - Beppan

Intressant och kreativt som vanligt!! Inte några dussinvaror här inte.... Gillar!!! :-)

#24 - Gärdsmygen

Vilken triss!! Strängen på gitarren är ju kanon! Men mest undrar jag över hur du fick till sista bilden..

#25 - Kicki

Vilken sträng, vilken droppe och vilket G!

#26 - Anni

Härlig G-sträng du fick till!

#27 - Anonym

Vilka roliga resor du gjort med dina bilder!

-och idag är det vårdagjämning-

Härliga bilder!

#28 - @Receptomaten

Resa i PS är kul, precis som resultatet i trissen :)

#29 - Jah Hollis

Det ante mig, att den där g-strängen inte ser ut på det viset. :-)

Men en fin triss är det.

#30 - Liw- mamma till Mait och mini i magen

Den första bilden är riktigt snygg, ps eller ej!



#31 - Jan Lundstedt

Bra variation i trissen, fyndiga bilder.

En annan G-triss, Gamla/Grannar/Granloholm.