Strängen är sluten



Här är en bild som jag tog härom dagen. Den visar D-strängen till min akustiska gura. Strängen hade gjort sitt som tongivare i musiksammanhang och var på väg mot sopkorgen. Men precis innan den gick till den sista vilan fick den göra ett extranummer som fotomodell. Extreme close-up och ett varv i Photoshop, så blev resultatet som ovan.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Lotta

Du ser, allt har sin uppgift! Snygg bild, hade du inte skrivit vad du fotat så hade jag gissat på något helt annat.

Sov Gott!

:-)

#2 - marina

Kunde ha svurit på att det var en dammsugarslang!!

#3 - Annelie Esséus

Oj! Jag hade också kunnat svära på att det var en dammsugarslang. Jag hann nästan bli lite avis, vilken lååååång slang han har! (Hahahahahahaha, det lät nästan lite snuskigt det där! Sorry!)

Och så var det en sträng, här snackar vi makro på hög nivå alltså!

Snyggt jobbat!

#4 - Fanny Jäderfeldt

sv: tack så mycket =D gillar den jag också =)

#5 - Kerstin

"är det en levande svan...?

#6 - Beate

Om jag inte hade läst texten så hade jag slagit vad om att det var en dammsugarslang;-)

#7 - joanna- Att leva med Aspergers syndrom!

Tänkte bara tipsa om att du nu har chansen att bli dagensblogg:)

Klicka här för att anmäla dig:

http://domkallarmighannes.blogspot.com/2011/03/dagens-blogg_06.html

#8 - Göran

Vilken otroligt snygg bild. Vilken skärpa och detaljrikedom! Vad är det för kamera och optik involverad i detta mästerverk? :)

#9 - mimmione

snyggt, trodde först det var en dammsugarslang

#10 - Per-Anders

Lotta: Jag tycker det liknar en duschslang.



Marina: Aha.



Annelie Esséus: Lång slang. Hahahaha



Fanny Jäderfeldt: Slangen..?



Kerstin: Eller kanske en affisch.



Beate: Se där...



joanna: Dagen blogg..?



Göran: Håll i dig nu. Bilden har jag tagit med min Canon G12 som jag sedan jag matat över i min iPhone där jag trixat med några förinställda effekter (appen Camera Plus Pro). Avslutningsvis lite putsning i Photoshop. Alltså inte speciellt avancerade verktyg. Men macroläget i min Canon G12 funkar riktigt bra.



mimmione: Dammsugarslangen blev en högoddsare idag.

#11 - Mia

snyggt foto blev det också.