Idag känner jag mig lite Minimello



Under kvällens deltävling av Melodifestivalen (som för övrigt sändes från Sundsvall) fick jag lära mig ett nytt ord: Minimello. Det är nån sorts variant av Melodifestivalen där deltagarna är små figurer gjorda av toarullehylsor. "En Minimello vill jag också vara", tänkte jag, och efter några svepande rörelser med trollspöet var min nya identitet ett faktum (se bilden ovan).

Vad kan man då säga om kvällens deltävling? Tja, inte så mycket mer än att det är roligt att Sara Varga gick till Globenfinalen med sin låt "Spring för livet". När någonting så ovanligt som en schlagerlåt med en angelägen text blir populär, då känns det bra.

Min sambo och jag lekte ett tag med tanken att åka till Nordichallen och vara med på Melodifestivalens deltävling men vi ångrade oss när vi fick insikt om biljettpriset. För de pengarna skulle vi få en hel veckoförbrukning av pellets så i stället valde vi att tillbringa lördagskvällen hemma i TV-soffan.


Aftonbladet:
Tittarstorm efter röstningsstrulet
Läsarna: ”Det är skandal, SVT!”

DN:
Sara Varga och The Moniker till Globen

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Selma

Hellre pellets än mello.

#2 - marina

Kan vara så att jag missat något, men vem är Sara Varga??

#3 - AnnaKK

Jag hade inte heller hört talas om Minimello innan, men det var ju en festlig grej. Tycker dock att du inte ser riktigt lika glittrig och glammig ut - men det blir du kanske sen när det är dags för final!? ;-)



Absolut andra chansens största höjdpunkt att Sara Varga gick vidare. :-)



Hoppas ni hade det varmt och skönt i tv-soffan. Här eldar vi för tillfället med alldeles för stora vedträn - det är nätt och jämt det går att knö in dem i kaminerna. Svärfars vedmaskin tycks ha nåt fel på ögonmåttet...? :-I

#4 - Lisbeth

jag röstade på Sara Varga - hennes låt behöver höras. Intressant att hon fick möjlighet i detta forum för den!



...nyfiken: vad kostade en biljett?