När jag blev kär i kabelhärvan på konferensbordet


Nutidens konferensbord har alltid en öppning mitt på där det väller upp en massa kablar. Det är nätkablar, nätverkskablar och ett urval andra datakablar som är nödvändiga för att man ska kunna genomföra ett möte. De där kabelöppningarna kan se lite olika ut och härom dagen var jag på ett möte där öppningen såg ut som ett sorts periskop. När man drog upp insatsen i öppningen blottlades ett urval kabelanslutningar och det var bara att plugga in lap-toppen.

Det här var en ovanligt vacker kabelöppning och jag blev omedelbart kär i den. Jag kände att jag måste föreviga den på bild med min iPhone. Sedan kände jag att jag måste boosta bilden med någon lämplig effekt i appen Camera Plus Pro. Jag valde effekten Invert.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

#1 - marina

Ja, konferenser kan man använda till mycket...!!

#2 - Beate

Tufft, väldigt tufft! Ser nästan ut som en italiensk designad kaffemaskin.

#3 - Beate

Tufft, väldigt tufft! Ser nästan ut som en italiensk designad kaffemaskin.

#4 - Cina

Åh! Sånt gillar jag! Att se tillvaron ur andra perspektiv och få något fult och trist till något snyggt!

#5 - Ann Catrine

Mycket händer på konferenser,

inte så sällan med diverse känslsor inblandade..

Detta var kanske en mer udda,

men jag förstår dig!

Ovanligt smart och snygg lösning på trist problem!



Svar:

Kökssoffan och tillhörande skänk är mina mest älskade ägodelar.

Min mormor köpte dem i början på 1900-talet när hon som ung flicka fick jobb som sömmerska inne i Sundsvall och behövde en säng (soffan!) att sova i.. Hennes första möbler med andra ord. Och båda finns sedan många år hos mig.. Det första jag skulle rädda om det började brinna..



Önskar dig en fin torsdag!!