Fototriss: Öppen


Veckan tema hos fotoutmaningen Fototriss är Öppen. Bland det mest öppna i Timrå är nog ortens alla pizzerior och bilden ovan har jag tagit på entrédörren hos en av dessa. Själv var jag där så sent som i fredags och köpte en pizza (sambon var på party) och lade då märke till skylten.  


Bilden ovan har jag tagit på vår öppenspis som är en av mina favoritplatser här hemma. Att sitta vid den öppna elden är både värmande och rogivande.


För egen del försöker jag alltid att ha ett öppet sinnelag vilket jag vill illustrera med ovanstående bild. Oavsett var på jorden man bor har man oftast något spännande att berätta, och jag gillar att ta del av vad som händer i olika delar av världen. Istället för He's got the Whole World in His Hands kanske jag kan sjunga I got the Whole World in my head.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - jacglenphoto

Skojig triss du fixat Per Anders.

Ha en riktigt trevlig helg.



#2 - Maria-Thérèse

Snyggt! Och lite läskig / rolig på slutet :-D

#3 - Gammelsmurfen

Elden ser verkligen öppen och välkomnande ut. Är det inte jobbigt att ha HELA världens bekymmer i sin skalle ;-)

#4 - Anna

Härliga bilder men den i mitten blir nog min favorit

#5 - Barnens Hjältar

Bra triss som vanligt. Snyggt och humoristiskt :-)

#6 - cat

En intressant och härligt annorlunda triss :)

#7 - Sister Moonshine

Klurig och kreativ triss! Hoppas att du inte har huvudvärk nu, men all oro i Japan-trakten. :-)



/Åsa

#8 - Carpe Diem

Fina bilder med bra tolkningar.Måste ju bara ge dig tummen upp för den sista bilden då tolkningen är kanon :-)

#9 - Kerstin

Superfina bilder till temat!

Vilken kreativ hjärna Du verkar ha!!!

Och ganska vacker!

#10 - Kerstin

Härlig och varierande triss! Fnissade lite när jag såg sista bilden men det är härligt med ett öppet sinnelag.

#11 - Nett

Härlig fototriss, den sista är ju bara så underbar!

#12 - Jah Hollis

Fin triss med en extra humorpoäng för den nedersta bilden. Sångtiteln kom till mig direkt utan att jag läst din text först. :-)

#13 - Beate

Gillar din triss och speciellt dina PS-kunskaper i sista bilden. Tvåan får bli min favo, bilden är helt enkelt toppen!!!

#14 - Erica Pettersson | HOBBYFOTOGRAF

Fin triss!

#15 - @Receptomaten

Ja med ett öppet sinne kommer man hur långt som helst, lägger man till humor i ekvationen blir man en vinnare som du :) Pizzaskylten är cool, min favvo!

#16 - banglacissi

Kul och lite annorlunda triss! Tummen upp! :)

#17 - RAjson

Kreativt värre med en skön avslappnande bild i mitten!

#18 - Erik "Semlan"

Det var en humoristisk triss. Kul med det avslutande fotot. Inte utan att man kan känna så ibland...

Lite avis på din öppna spis, jag får vänta tills jag kommer ut på landet. Där kan jag njuta av vedknastret och lågorna. :-)

Vad vore Sverige utan alla sina pizzerior?!

#19 - Lennart

Bilden på elden för mig att komma ihåg då jag en regnig dag tillsammans med några kompisar befann mig i Sigtuna. Vi tog skydd i ett mysigt café, sittandes med varsin öl i sköna skinnfåtöljer framför en öppen spis.

#20 - anemonennemonen

Kreativa och trevliga bilder. Någon favorit väljer jag inte ut för de är lika bra allihop.

#21 - The one and only Nettan

Bra triss. Gillade bilden på skylten. Och visst är det bra att vara öppen mot andra och att kunna dela med sig / Nettan

#22 - marina

Gillar ditt öppna sinneslag skarpt! Kul idé!!

#23 - Cina

Fina bilder.. Skulle behövt den där brasan idag. SÅ mysigt det såg ut. Sen var det kul att se hur

globalt open minded du var på sista ;-)