Fototriss: Färgstark


Veckans tema hos fotoutmaningen Fototriss är Färgstark. Socialdemokraternas nyvalde partiordförande Håkan Juholt verkar ju vara en färgstark person, men frågan är: står han till vänster eller till höger i partiet? Med andra ord: dominerar den röda partifärgen eller finns det ett blått inslag? Eller kanske finns det ett grönt?


Som jag nämnde i mitt förra blogginlägg så har jag under några dagar varit i Piteå. En kväll efter jobbet tog jag och kollegan en promenad genom Piteås trevliga centrum, och bland annat gick vi in i en av stadens gallerior. Där ville kollegan titta på kläder, och en av affärerna hon gick in i hette Esprit. Eller säger man E-sprit? T-sprit har jag hört talas om, men E-sprit..? Kan man handla alkohol på nätet där? Medan jag väntade på hennes shoppande fotade jag den färgstarka entrén till butiken.


Jag fick även en läsk i Piteå. En Sunkist. Visste inte att Sunkist fanns som kolsyrad läskedryck i burk. Jag trodde drycken endast fanns i engångsemballage av papper. Men burken har en färgstark utformning.

Mina trissbilder har jag denna gång fotat med iPhone-appen Hipstamatic.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,
#1 - Jan Helleberg

Bra triss, det ser väldigtvarmt ut i hans huvud, mycket att tänka på nu kanske. :)

#2 - Agneta

Häftiga och kluriga bilder som passar bra till temat. Det ska bli spännande att höra lite mer av Håkan Juholt.

#3 - Anneli - A'la Foto

Jag gillar den översta bilden...den blir min favorit inne hos dig på detta temat!



Ha en skön söndag!

#4 - Annelie-Singapore

Läcker triss och den första blir min favorit!

#5 - Barnens Hjältar

Haha ja Juholt är en färgstark personlighet även om mustaschen är grå :P

#6 - Beppan

Den trissen fick du till bra!!!! Juholts blå/röda dilemma... ha ha!!!

:-)

#7 - Christer

Vackert! Jag gillar mittenbilden bäst, men vet inte heller riktigt hur man säger...

#8 - Anette

Flotte og fargerike bilder :)

#9 - Bildgatan

Här var det färgstarkt och jag fastnar i texten och funderingarna kring Juholt. Bilden hade du verkligen lyckat få till med efter dina funderingar. Det är kanske så många frågar sig just nu. Min egen fundering är bara - är han en sådan färgstark person som S så väl behöver? Tyvärr är det ju så idag, att en person betyder så mycket för hur det går för ett parti, sedan kan det nästan ha vilka åsikter som helst.



Trots att jag bor så nära Piteå är jag "aldrig" dig, men de har ju en mycket trevlig småstad och Esprit (E-sprit) är ju en butik med mycket fina val - åtminstone för oss kvinnor.



Dricker aldrig kolsyrade drycker (förutom vatten och någon öl) så därför missar jag sådana där läckra och färgstarka burkar.

#10 - Lennart

Den där färgglada burken får mig att minnas den trekantiga festistetran. Det drack jag en del på somrarna då jag var liten.

#11 - Eva

Härliga bilder och en rolig triss

#12 - Beate

Ettan ser ut som en IR-skapelse - Juholt i infraröd, why not?!!!

Esprit är mitt absoluta favo klädmärke. De har förresten väldigt snygga herrkläder också;-)

Trean har jag heller aldrig sett.



Tre superfina triss bidrag!!!

#13 - Mimmione

kul bild på Juholt, men har du tagit den bilden?

#14 - Artlover

Fin triss till temat. Den där mannen i den översta bilden ser ut att ha varit på studiebesök i Fukishima nyligen. Han ser strålande bränd ut samt är självlysande med ny frisyr efter reaktorbesöket:-)

#15 - @Receptomaten

Burken är en vinnarbild. Bildvinkel, färger och allt!

#16 - Jah Hollis

Livet är fullt av överraskningar. Sprit i klädbutiken och Sunkist i färgstark burk. Och Juholt kommer tämligen snart att få bekänna färg. Han och jag har i alla fall en sak gemensam. vi är båda från Oskarshamn (fast jag flyttade därifrån för rätt länge sedan).

#17 - Lissen

En rolig färgstark triss hos dej.



Ha det så gott.// Lissen

#18 - Kerstin

Spelar nog ingen roll!

Alla tre färgerna är komplementfärger!

Ha dé!