Min semla är självlysande



Idag är det Alla Semlors Heliga Dag. Idag är alltså dagen då vi alla ska äta semlor och få en varsin gräddklick på näsan. Själv har jag ätit två semlor. En i morse på jobbet, och en i kvällens TV-soffa. Döm om min förvåning när semlan på jobbet plötsligt blev självlysande - precis när jag skulle sätta tänderna i den. Jag beslutade mig ändå att äta upp den, och nu ikväll frågade min sambo varför min mage lyser blått.

Vad svarar man på en sådan fråga? Att jag ätit upp en självlysande semla? Vem skulle tro på något sånt?


Läs även andra bloggares åsikter om ,
#1 - Kerstin

Tur att den inte var grön, då hade den varit giftig?!

Avis på Dina fina bilder!

Skall lära mig när livet återvänder!

#2 - marina

Eftersom den här delen av världen tycker att dom klarar sig rätt bra utan semlor, och jag inte orkar baka denna anrättning, så fick jag vara utan...men du åt ju två så det jämnar väl ut sig!

#3 - Beate

Ha, ha, ha!!! Gillar Kerstins kommentar:-)

#4 - Cina

Semlor är ju såååå MUMS....

Härlig bild vart det...

#5 - Lennart

Jag har bara ätit 2 semlor i år, en i går och en i dag. Jag brukar äta fler, bakar de själv faktiskt men i år jag har inte haft tid, lust eller inspiration. Just nu känns det som jag bara lever mekaniskt, men jag ska försöka styra om mig.