En bra start på helgen



Fredagar brukar jag ta mig igenom i etapper. Första etappen är de första två timmarna fram till förmiddagsfikat. När förmiddagsfikat är avklarat kommer nästa etapp då jag sätter kurs på lunchen. Idag hade jag tunnpannkakor och jordgubbssylt med mig i matlådan (det var ju torsdag igår) vilket alltid är något att se fram emot.

Etapp tre varar fram till klockan två. Då brukar jag resa mig upp från stolen och gå på toa. Efter det återstår bara dagens sista etapp som varar fram till klockan fem då jag slutar jobbet för dagen. Men eftersom jag har flextid kan jag ibland gå hem lite tidigare. Det gjorde jag idag.

Hemma lagade jag en maträtt jag aldrig gjort tidigare - Flygande Jakob. Sambon tyckte det var gott och den blev också bra på bild (se ovan).

En bra start på helgen.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Ann Catrine

Då får jag önska en fortsatt bra helg!

#2 - marina

"Flygande Jacob" är nostalgimat för mig - lördagskväll för länge sedan, ett gäng kompisar inklämda runt ett bord i en liten lägenhet med något billigt (men säkert jättegott) vin till...

#3 - Kerstin

"Flygande Jacob" känner jag inte till!

Trots min höga ålder, kanske p.g.a.!

Skall läsa på, på nätet!

Ha det gott och Tack!

#4 - Micke

Trevlig helg på dig per-Anders! :)

#5 - Selma

Fredag och Flygande Jakob låter som en riktigt bra kombo.

#6 - Per-Anders

Ann Catrine: Tack detsamma!



marina: Själv har jag inte tidigare relation till Flygande Jakob. Hittade receptet på nätet.



Kerstin: Jag hade tidigare hört talar om rätten men aldrig lagat den tidigare. Min sambo, som gjort den många gånger, tyckte jag lyckats bra. Blev glad för det. Här är receptet:

http://www.recept.nu/1.16156/pelle_johansson/huvudratter/kyckling_fagel/pelle_johanssons_flygande_jakob



Micke: Trevlig fortsättning på helgen!



Selma: Jajamän. Kombo är ordet.

#7 - Kerstin

Tack Per-Anders, för receptet!

Skall prova!

Ha en fin söndag!