Dramatiskt väderomslag i Timrå


Tänkte bara passa på att avslöja mitt tema till senaste omgången av Fototriss. Temat på mitt bidrag var Rund, vilket de flesta också hade svarat i sina kommentarer. Någon undrade om det är en ölflaska på mittenbilden. Det stämmer. Närmare bestämt en flaska med ölsorten Banks, ett gott sommaröl jag kan rekommendera.

Om det funnits något tema för bilden ovan hade det nog varit blöt. Bilden tog jag igår när jag tog en promenad genom Timrå i det varma solskenet. Så var vädret i vart fall när jag startade min promenad, men efter bara några minuter blev jag plötsligt överfallen av en rejäl störtskur. Bara så där. Jag vet inte vart den kom ifrån men snabbt som attan tog jag skydd i en liten väntkur vid Timrås nya resecentrum.

Vad gör man då när man sitter inklämd i en lite glasbur utan att kunna komma någon vart? Jo, man fotograferar. Med hjälp av appen Pro HDR kan man ta fina bilder med sin iPhone när ljusförhållandena är besvärliga och ljuset kommer från fel håll.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Beate

Bilden är ju som tagen ur ET;-) Vi hamnade i samma situation som du igår, fast vi slängde in oss på närmaste pubb istället;-)

#2 - Marina

hmm..det såg faktiskt ut att vara i blötaste laget!

#3 - Lotta

Det må jag säga, vilket väder du råkade ut för. Fint foto du fick till i alla fall. Hoppas du inte behövde stå där länge :-)

Ha det gott!



#4 - Lennart

En gång i Tyskland för några år sen råkade jag ut för ett sånt där överraskande regn i Elmshorn eller Rendsburg. Som vanligt hade jag inget paraply utan sprang snabbt in i en busskur jag råkade se. Där stod två tonårstjejer som jag, med min underliga tyska, hade ett både skojigt och underligt samtal med en lång stund. Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om eller om vi försod varann men det var trevligt i alla fall.