Jag njuter av det fantastiska sommarvädret


Jag sitter på altanen och softar i det fantastiska sommarvädret. Solen skiner från en klarblå himmel och det är 25 grader varmt i skuggan. På Aftonbladet.se läser jag om åska och regn men det är uppgifter som jag ställer mig frågande till. Här i Timrå har det varit högsommarvärme hela veckan.

Trots att jag har en hel månad kvar till semestern så har jag börjat vänja min kropp vid ledighet. Varje kväll efter jobbet klär jag om till sommarskrud med trekvartsbyxor och t-shirt. Sedan spatserar jag omkring en stund på villatomten för att till slut hamna på altanen med en bit läskande melon. Den enda lilla nackdelen är att jag ibland blir uppe lite för sent på kvällarna. Detta på grund att det dröjer framåt midnatt innan det blir mörkt. När det är både varmt och ljust ute har man ingen lust att gå och lägga sig.

Bilden ovan: Altanen är favoritplatsen dessa dagar.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - Beate

Jag gör precis som du. Njuter av varje sekund av värme, sol, blå himmel och fångar dagen!!!



Det där med trekvartsbyxor och t-shirt har vi också gemensamt;-)

#2 - Selma

Man borde inte arbeta när det är sommar.

#3 - Micke

Jo...blir allt lite sommarbetonat i klädselväg kvällstid..hehe...varmt o gött på kvällarna..inte fel alls :)



(Instämmer med Selma, borde förbjudas i lag att arbeta sommartid)