Reslusten väcks till liv


Bilden ovan tog jag för en månad sedan på Arlanda. På väg mot gaten där planet mot Manchester väntade såg jag en öppning mot våningen under med en text i neon: Jag är världsmedborgare, alla länder är mitt hem. Jag stannade till och tog ett snabbt foto med mobilen.

Härom dagen hittade jag bilden när jag bläddrade lite förstrött i mobilens bildarkiv. När jag tittar på bilden väcks reslusten. Frågan är vilket resmålet blir under årets sommarsemester. Men än finns det tid att fundera. Det är en hel månad kvar till semestern.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,
#1 - Lotta

Va bra att du inte bokat upp din semester ännu för då kan du ju välja fritt nu när det börjar att rycka i resetarmen. En runda till Öland kanske :-)



Vilket härligt väder vi har...19 grader i natt.

#2 - Beate

Toppen fångad!!! Vi velar också gortfarande...

#3 - Kerstin

Längtar också ut, bort,hem!

Hoppas att Du hittar rätt resa:))

#4 - marina

Vilket härligt ord: "världsmedborgare" - tänk om det kunde vara så enkelt, så att det inte fanns gränser, utan alla var helt enkelt "världsmedborgare", visst skulle det vara härligt!?

Lycka till med val av semestermål!