Fototriss: Gissa temat


Denna veckas tema hos Fototriss är Gissa temat. Det innebär att varje deltagare själv bestämmer sitt tema och att betraktaren ska gissa vilket tema man valt. Kolla in de tre bilderna jag visar här och försök att gissa vilket tema som är mitt .


Det finns alltså något som dessa tre bilder har gemensamt. Klurigt? Jag ska ge en ledtråd: Mitt tema är ett adjektiv och har fyra bokstäver. Rätt svar avslöjar jag lite senare i en kommentar till blogginlägget.


Detta är den sista Fototrissomgången innan sommaruppehållet. Första helgen i augusti är Fototriss tillbaka igen.


Läs även andra bloggares åsikter om
#1 - Janne

Vart tog Per-Anders vägen i sista bilden, har han blivit för RUND.

#2 - Lisa

Gissar också på rund

#3 - Anneli - A'la Foto

Jag hade aldrig kommit på rund...jag tänkte bara på hål...och kärna! Dåligt av mig!! Men kluriga bilder där min favorit så klart blir gitarren!



Ha en superskön söndag!

#4 - Annelie

Det MÅSTE vara rund, eller........?

#5 - Tant Marit

Okej, jag erkänner, jag TRODDE det kunde vara RUND, men var tvungen att kolla om det är ett adjektiv...

RODNAR

#6 - Åsa

Dem ser ju onekligen runda ut alla tre....

#7 - cat

Ja för mig är den gemensamma nämnaren rund.

Fina bilder :)

#8 - Milla

Ring tänkte jag på föst, men ring och rund borde vara detsamma ;0)

#9 - anemonen

Rund gissar jag. Ha en fin sommar

#10 - Lennart

Jag gissar också på Runt.

#11 - Beate

Jag gissar också på rund. Men hade det varit ett verb så hade jag gissat på "leka" eller "fota";-)



Sv. Min triss föreställer en stor vattenpöl efter mycket regnade. Skummet bildas bara sådär, har ingen aning var det kommer ifrån. Å Big Brother var sista bilden, då jag tycker att skummet ser ut som två ögon;-)

#12 - 4U2

Runt måste det vara då det skall vara fyra bokstäver! :)

#13 - miss_cat

Gissade på rund. Ha en bra sommar:)

#14 - miss_cat

Gissade på rund. Ha en bra sommar:)

#15 - Mona

Tänkte först på något med hål, men det är ju inget adjektiv, så jag gissar också på runt.

#16 - LEna Norgren

Rund var min gissning och den satt ju klockrent!!!Flaskhalsen blir min favorit, för visst är det en ölflaska uppifrån eller är jag helt ute och cyklar?

#17 - Annie

Rund, för det är det enda jag kan komma på på fyra bokstäver :-)

#18 - Jah Hollis

Jag tänkte först på vin, kvinnor och sång. Men det stöp på gurkan. Och adjektivet ska nog vara runt, eller rund.

#19 - Per-Anders

Rätt svar återfinns via denna länk: http://bit.ly/llKwVs

#20 - Linnea

Det får nog bli rund - Tänkte ockå på ljus! (öga) kul triss.

Må gott/Linnea

#21 - Anna

Härliga bilder =)

#22 - Mimmione

gillar gurkbilden

#23 - My Svensk

Gissade på rund:)



Jättesnygga bilder, som musikälskare gillade jag speciellt gitarrbilden:)