Chans till romans


Härom dagen fick jag en åktur i en Jaguar. Det läderklädda baksätet i den exklusiva engelska bilen var bland det rymligare jag suttit i och locken till askfaten var fjäderdämpade. Sådant gillar jag. När chauffören tillika ägaren (en av mina kollegor) trampade gasen i botten var vi raskt uppe i en bra bit över 100 kilometer i timmen, men trots den kraftiga accelerationen hördes knappt bilens V8-motor. Sådant gillar jag också.

Under färden var bilradion inställd på Mix Megapol och "Chans till romans". Programmet går ut på att lyssnarna i förväg får anmäla sitt intresse samt att i samband med sin anmälan ange en person man vill dejta med. Om man sedan har tur blir man uppringd av programledaren.

Under vår Jaguarfärd var det en kille vid namn Patrik som anmält till Mix Megapol att han ville dejta en tjej, vilken jag nu inte minns namnet på. När programledaren ringde upp denna tjej gav han henne två val. Det första alternativet var att hon följde med Patrik på en dejt (helt och hållet bekostad av Mix Megapol), och det andra alternativet var att hon fick 500 kronor i kontanter.

Hon valde kontanterna.

Både Patrik och hans tilltänkta dejt fanns med i direktsändning via telefon och på programledarens fråga "vad gör du nu då?" svarade Patrik. "Jaa, jag får väl försöka hitta någon annan tjej..." 

Fullständigt häpen över denna förnedringsradio undrar jag hur någon kan utsätta sig själv för något dylikt (jag tänker alltså på denne Patrik). Vad gör man egentligen efter att ha fått nobben i direktsänd radio? Uppsöker man närmsta kyrkogård och vandaliserar gravstenar eller går man kanske i kloster? Hur går snacket på hans jobb efter en sådan grej? Herregud!

Nåja, skit samma. Det var i alla fall kul att få bli bjuden på en åktur i en Jaguar.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

#1 - maggie t

Jodu PA, det har jag gjort oxå, ÅKT JAGUAR, i samma som dig faktiskt, fick åka i den när tjejerna tog ut mig på middag... då kom den hem till mig med en chaufför i (sonen) som jag inte skulle känna igen... men det gjorde jag... den är läcker....

#2 - Selma

Nämen fy så hemskt. Då tror jag att jag till och med hellre lyssnar på "Ring P1" fast jag skäms så hemskt över allt dumt folk säger.

#3 - Lennart

Jag har både kört och åkt Jaguar, det är härliga bilar. Har funderat på att köpa en men jag tror inte det är värt pengarna egentligen. Jag åker spårvagn till jobbet och på mina långresor föredrar jag en kombi. Tycker att det kostar för mycket att ha bil så jag är hellre utan och hyr när jag behöver, därför är jag med i bilpoolen.

#4 - Annelie Esséus

Hahahahahaha, stackars Patrik! Eller? Kanske han får skylla sig själv, jag säger som du, hur kan man ge sig in i nåt sånt? Och visst är det som du säger, förnedringsprogram. Tyvärr allt för populärt just nu...

Och du, jag skulle vilja se dig i kundvagnen, eller rättare sagt de andra besökarnas miner! Bra jobbat, fortsätt med det!

#5 - Annelie Esséus

Men Gud, jag glömde ju Jaguaren! Gillart också!

#6 - Micke

Jobbade med att "rekonda" bilar ett tag (tre dagar noga räknat)...lånade en del sådana då när jag skulle till korvmojjen en bit bort...allt med chefens tillåtelse kan jag tillägga...jösses va fina de är de bilarna.



Volvo och Saab kan slänga sig i väggen. :)

#7 - Beate

Ja gillar man förnedring och BB så ber man om det. Håller helt och hållet med dig.

Avundas dig åkturen i jaggen. Vilket modell? Min favo är gamla hederliga E-type.



Svar: Då har vi nog besökt samm skybarer. Vyn från 26:e våningen var breathtaking.

#8 - Janne

Dom tog säkert femhundringen och festade upp den tillsammans.

Lättförtjänta pengar.

#9 - Lotta

Jag har lyssnat på det programmet två gånger och båda gånger har det blivit dejt, så det var ju otur för killen att han blev nobbad.

Förstår att du var nöjd över åkturen, men du dreglade väl inte i bilen :-)

#10 - Smsa Låna

Schysst design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!