Välkommen till ett nytt skrivvänligt år



Vi har nu kommit två dagar in på det nya året och 2010 har blivit historia. Istället får vi nu skriva 2011, vilket också är den stora fördelen med det nya året. Jag tycker nämligen att 2011 känns lättare att skriva än 2010.

Jag kan inte riktigt förklara varför men under fjolåret blev det ofta fel när jag skulle skriva 2010 för hand på ett papper. Av någon anledning skrev jag reflexmässigt ettan före den första nollan och resultatet blev 2100. Kanske var problemet att årtalets två nollor inte kom efter varandra, vilket gjorde att min hjärna blev lite förvirrad.

Årtalet 2011 känns betydligt trevligare att skriva. Här kommer siffrorna i prydlig ordning med de två ettorna tillsammans efter nollan. Först en tvåa, sedan en nolla och därefter två ettor efter varandra. Det borde jag nog klara.


Aftonbladet:
Bilderna som satte avtryck
Så kommer 2011 bli

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,
#1 - Micke

Lycka till ;)

#2 - Mia

Ja, åren ramlar på. Kanske det är enklare att skriva 2011 än 2010... Så här i skrift i datorn så tycker jag det ser snyggare ut med 2010.... Nollorna så runda och fina... varannan ger harmoni....



Men 2011 blir nog ett bra år... :-)

#3 - Mia

Ja, åren ramlar på. Kanske det är enklare att skriva 2011 än 2010... Så här i skrift i datorn så tycker jag det ser snyggare ut med 2010.... Nollorna så runda och fina... varannan ger harmoni....



Men 2011 blir nog ett bra år... :-)

#4 - Selma

Dessutom var det ett skitår.

#5 - Lisbeth

...kul tankevurpa om siffrorna, det gillar jag =) Jag ser framemot ett nytt år - det är som en ny fräsch skrivbok utan rutor eller linjer - alla möjligheter!

Må så got!

#6 - Elisabeth

Jag vill också ha en så fin rottis Selma

#7 - Beate

Ja det nya året borde du nog klara av - att skriva rätt alltså. Intressant resonemang förresten ang. siffrorna, det har jag inte tänkt på.

#8 - AnnaKK

Nåja... Så fort som åren går numera så lär det ju i vilket fall som helst snart vara 2100... ;-)



Förresten! Tänk vilka bekymmer vi hade för si så där 20-30 år sen om det skulle heta år tjugohundra eller år tvåtusen, det där året som då hägrade nånstans långt där borta i framtiden... 8-)

#9 - Cina

Håller fullständigt med! 2011 är betydligt lättare att skriva! Tack o lov för ett nytt år!

#10 - Lennart

Jag har skrivit 2011 ett antal gånger nu, det gick hur lätt som helst redan från början.

#11 - Lotta

Håller med dig! Jag är så glad för att det är nytt år. Ska bli sååååååååååååååååå kul!

:-)

#12 - eCigg

Det finns många sätt och olika resultat, men detta har funkat bra att använda och definitivt hälsosammare. www.ecigaretter.eu

#13 - kerstin

Bävar inför det nya året!

#14 - Per-Anders

Micke: Tack!



Mia: Ettor och nollor utgör ju det digitala språket. Undrar vad som händer när en dator måste konfronteras med en tvåa.



Selma: Fast sommaren var fin.



Lisbeth: Ja man får försöka ta tag i de möjligheter som finns.



Elisabeth: Rottis..?



Beate: Fast egentligen gillar jag inte siffror. Tycker bättre om bokstäver och bilder.



AnnaKK: Själv säger jag tjugohundraelva.



Cina: Siffror är trevligare när de kommer i rad.



Lennart: Det tyder på att det blir ett bra år.



Lotta: Låter härligt.



eCigg: Digitala cigaretter utan tobak..? Kanske kan vara nåt.



Kerstin: Vi får hoppas att det blir ett bra år.

#15 - Åsa

Det faller sig faktiskt mer naturligt med 2011 än 2010. Jag brukar alltid få problem i början av ett år när man ska skriva nya datum men nu går det bara fint.

#16 - Elisabeth

Per-Anders "Selma" har en jättefin rottis på sin sida, har du inte sett den?



Nu blir jag verkligen upprörd...din "Live feed" har satt mig i Malmö, kan det bli värre, man förstår ju inte vad de säger där nere!