Kärleksfulla bilder med min iPhone



Den inbyggda kameran i min iPhone 3 är egentligen ingen höjdare. Den har låg upplösning, ingen blixt och svårt att få någon riktig skärpa. Däremot finns det ett antal kamera-appar som inte gör kameran bättre, men ändå tar till vara de möjligheter som trots allt finns. Tidigare har jag publicerat bilder tagna med Hipstamatic-appen (exempelvis här, här och här).

Förutom Hipstamatic-appen har jag även Camera Plus Pro och Pro HDR i min iPhone. Camera Plus Pro är en ganska "normal" kamera-app men med hyfsat omfattande justeringsmöjligheter. Med den kan man faktiskt justera bland annat ljus och kontrast sedan man tagit bilden.

Bilden ovan har jag tagit med Pro HDR som gör att man får ett ganska stort dynamiskt omfång i bilden, vilket innebär att man kan få med både skuggor och högdagrar i samma bild. Bilden föreställer två ljushållare för värmeljus (min sambos) och efter att jag tagit bilden öppnade jag den i Camera Plus Pro och lade till två av de 27 tillgängliga filtren, Grunge och Heat Signature.

Okej, min beskrivning ovan är kanske lite nördig men vad jag försöker säga är att man med lite fantasi faktiskt kan göra intressanta bilder, även om man endast har tillgång till den undermåliga kameran i iPhone.

Nedan är originalbilden och ovan resultatet sedan jag utsatt den för lite digital misshandel i de olika iPhone-apparna.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,
#1 - marina

Missandel eller inte - läckert blev det!!

#2 - Lotta

Alltid kul och greja lite oavsett vad man gör. Bilden blev häftig i alla fall.

Ha en bra måndag!

:-)

#3 - mimmione

snygg misshandel iallafall

#4 - Kerstin

Ett hjärta är ett hjärta oavsett hur det ser ut!?

Svanhjärtan är sagolika!

#5 - Beate

Skitcoolt!!!! Bilden ser ut som om du tagit den med en värmekamera. Min iPhone har visst blixt men bilderna blir kass ändå. Nu ska det laddas ner appar;-)