En smart form att göra fina isstjärnor i



För drygt en månad sedan berättade jag här på bloggen om några av gratisprylarna som jag fick från e-handelssajten Cool Stuff. Nu har jag testat ytterligare en av varorna, nämligen en form man kan göra isstjärnor i. Formen är 15 cm hög och 15 cm bred, och man fyller den helt enkelt med vatten och ställer in den i frysen. Efter ca 12 timmar tar man ut den igen, och efter att den fått stå i rumstemperatur i en halvtimme (samt tre minuter i varmvatten) så glider en tjusig isstjärna elegant ut ur formen.

Här hemma har vi nu gjort åtta isstjärnor som, tack vare alla minusgrader ute, vi haft på lager på altanen. Inne i varje lykta har vi ett värmeljus och på bilderna kan vi se hur några av dem tar sig ut intill vårt hus.





Mina tidigare blogginlägg om prylar från Cool Stuff.
Tur man inte är politiker (helikopetr)
iPhonevantar
Brev till Tomten

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - Elisabeth

Å så fint...men hur mycket snö har ni egentligen?

#2 - Micke

Va snyggt...fasen, en sån grej måste jag ha till nästa vinter...fint som sjuttan ju.



Ha de bäst!

#3 - Beate

Wow!!! Helt i min smak. Helt toppen! Visst är Coolstuff ett paradis för (oss) nördar:-)))

#4 - Per-Anders

Elisabeth: Det har kommit en hel del.



Micke: Man kan ha den på sommaren också.



Beate: Jo, jag gillar Cool Stuff. De har många roliga saker.

#5 - Åsa

Snygga. Det finns en hel del coola stuff på den där coolstuff-sidan...=)

#6 - Kerstin

Så otroligt vackert!

Så mycket snö Ni har,

tack för kommentar.

Om jag lyckas ta mig igenom är en annan sak?

#7 - Micke

Javisst...det kan man ju faktiskt!! ;)

#8 - Selma

Tjusigt!

#9 - Lotta

Så fint! Tackar för tipset. Jag ska tydligen inte klaga på hur mycket snö vi har. Du vinner!

:-)

#10 - mimmione

superfint

#11 - Per-Anders

Åsa: Så heter ju sajten också Cool Stuff.



Kerstin: Jag har tagit bilden nära marken så snöhögarna ska se extra stora ut.



Micke: Ja precis.



Selma: Sambon ställde just in formen i frysen fylld med färgat vatten (blått). ska bli spännande att se den färdigfrusen.



Lotta: Vet inte om jag är så värst stolt över att ha mest snö.



mimmione: Supernajs!