Existerar fortfarande The Eagles?



Idag kom beskedet att den amerikanska rockgruppen The Eagles kommer till Sundsvall. I mitten av juni ska de ge en konsert i Norrporten Arena och min spontana reaktion efter beskedet är: existerar verkligen det bandet fortfarande?
 
Uppenbarligen gör de ju det, men jag måste erkänna att beskedet om att just The Eagles ska utgöra dragplåster under den stora konsertfesten känns lite som ett antiklimax. Visst, evenemanget kommer säkert att bli en stor happening och även jag kommer säkert att gå dit. Och det kommer säkert att stå fler intressanta artister på scenen eftersom evenemanget varar i flera dagar.

Men The Eagles är kanske inte bandet man drömmer om att uppleva utomhus en ljum sommarkväll. Med sin smetiga countryrock tror jag hellre jag vill uppleva The Eagles som dansband på Bergeforsparken. Deras låt "Love Will Keep Us Alive" är ganska mysig att dansa tryckare till.

Personligen hade jag hellre sett att AC/DC eller Neil Young varit dragplåster i Norrporten Arena. The Eagles gör mig bara sömnig.

Bilden ovan är från förra årets konsertfest i Norrporten Arena då bland annat Roxette spelade.


ST:
Konsertfest i Sundsvall igen - The Eagles ett hett tips
The Eagles är klara

Dagbladet:
Tjacka: Det största jag hittills gjort

Allehanda:
The Eagles till Sundsvall

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
#1 - AnnaKK

Inget nytt under solen, eller...? :-) På ett sätt är det väl kul att gamlingarna kan än, och på ett annat är det rätt skönt om de slutar i tid! <:-)



2011 ska ju bli The Arks avskedsår efter två decennier i rampljuset - men det skulle inte förvåna mej om de återuppstår i det tredje decenniet!? ;-)

#2 - Åsa

The Eagles? Är det inte dem som släpper samma samlingsalbum om och om igen? Eller var det Creedence???

#3 - Beate

The Eagles som dansband - skämtar du!!!

Nu sitter jag här och gråter. Varför kommer dom inte till Stockholm - THE EAGLES Wow!!!1

Men Neil Young står också extremt högt i kurs här. Har varit på alla hans konserter Stockholm.

Är så avis på er däruppe;-)

#4 - Beate

The Eagles som dansband - skämtar du!!!

Nu sitter jag här och gråter. Varför kommer dom inte till Stockholm - THE EAGLES Wow!!!1

Men Neil Young står också extremt högt i kurs här. Har varit på alla hans konserter Stockholm.

Är så avis på er däruppe;-)

#5 - Per-Anders

AnnaKK: Ändå är ju The Ark nykomlingar jämfört med The Eagles.



Åsa: Eller så både och...



Beate: The Eagles har valt Sundsvall därför att det är Norrlands huvudstad, kanske snart också hela Sveriges...

#6 - mimmione

fast jag tycker dom är rätt ok faktiskt, men som stor publikfriare kanske du har rätt finns ju större band då att välja mellan

#7 - Micke

ja..Ac/Dc hade ju dragit mer folk om inte annat, eller?

Ja hur som helst så hade de åtminstone rockat röven av folk.



Ha de gött!

#8 - Ann Catrine

Håller med om att det hade kunnat vara något mer

spännande band..

Men de har onekligen gjort några låtar som är

riktigt bra!

Och Eagles i Sundsvall passar ju bra,

med tanke på att vi även har Red Eagles ;-)



Klart man måste knata in till arenan,

brukar ju alltid vara lite annat smått och gott..

Får se om jag ser någon (sömnig) Timråkille som dansar tryckare...



Önskar herrn en skön onsdagskväll!

#9 - Per-Anders

mimmione: Tidigare ikväll satt jag och lyssnade på ett gäng Eagleslåtar. Är man bara på rätt humör så har de gjort flera bra låtar.

#10 - Per-Anders

Micke: Med AC/DC på scenen är det ingen risk man somnar.



Ann Catrine: Vem vet. Kanske de lägger ut ett dansgolv på gräsmattan i Norrporten Arena.

#11 - Mia

The Eagles - vilka vara de? Minns namnet, men kan inte plocka ihop det med några personer... ;-) Förmodligen inget för mig.

#12 - Per-Anders

Mia: Hotel California är en av deras mest kända låtar.

#13 - Elisabeth

Jag bor på Hotel Califonia...